روسیه میزبان کنفرانس «اسلام، پیام رحمت و صلح»
کد خبر: 3789375
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

روسیه میزبان کنفرانس «اسلام، پیام رحمت و صلح»

گروه بین‌الملل ـ کنفرانس بین‌المللی «اسلام، پیام رحمت و صلح» به همت اداره دینی مسلمانان جمهوری چچن از هشتم لغایت دهم فروردین سال آینده در دو شهر مسکو و گروزنی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الاهرام؛ این کنفرانس سال 1398 با حمایت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و با همکاری اتحادیه جهان اسلام، صندوق حمایت از فرهنگ، علم و آموزش اسلامی وابسته به دفتر ریاست جمهوری روسیه، انستیتو شرق‌شناسی روسیه در مسکو و صندوق اجتماعی منطقه‌ای «احمد حاجی قدیروف» در چچن برگزار خواهد شد.

تورکو دادوف، معاون مفتی چچن، در این باره گفت: صلاح الدین مژییف، مفتی جمهوری چچن و رئیس اداره مسلمانان این جمهوری خودمختار و محمد عبدالکریم عیسی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام زمان و مکان برگزاری این کنفرانس را تعیین کرده‌اند و مقرر شده که این کنفرانس در مسکو پایتخت روسیه افتتاح و در شهر گروزنی پایتخت جمهوری چچن به کار خود پایان دهد.

وی با اشاره به ارسال دعوت‌نامه برای جمعی از رهبران ادیان و فرهیختگان اندیشه و فرهنگ روسیه و دیگر کشورهای جهان برای حضور در این کنفرانس بین‌المللی گفت: «اصول و پایه‌های هم‌زیستی در اسلام»، «مسلمانان روسیه و جامعه صلح»، «تروریسم و افراطی‌گری» و «مسلمانان و تعامل متمدنانه» چهار محور این کنفرانس است.

انتهای پیام

captcha