تعبیر قرآنی حضور میلیونی در راهپیمایی؛ گام‌هایی که دشمن را به خشم آورد/ اکنون نوبت مسئولان است
کد خبر: 3789623
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

تعبیر قرآنی حضور میلیونی در راهپیمایی؛ گام‌هایی که دشمن را به خشم آورد/ اکنون نوبت مسئولان است

گروه سیاسی ــ عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری حضور میلیونی مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را مصداق آیه 120 سوره «توبه» ذکر کرد و گفت: این حضور در واقع تعبیر گام‌هایی بود که دشمنان را به خشم آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره پیام‌‌های راهپیمایی میلیونی 22 بهمن امسال اظهار کرد: راهپیمایی مردم عزیز مصداق آیه 120 سوره توبه بود که خداوند در این آیه می‌فرماید: «مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ يَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ؛ مردم مدينه و باديه‏‌نشينان پيرامونشان را نرسد كه از فرمان پيامبر خدا سر باز زنند و جان خود را عزيزتر از جان او بدانند، چرا كه هيچ تشنگى و رنج و گرسنگی‌اى در راه خدا به آنان نمى‌‏رسد و در هيچ مكانى كه كافران را به خشم مى‌‏آورد قدم نمى‏‌گذارند و از دشمنى غنيمتى به دست نمى‌‏آورند مگر اينكه به سبب آن عمل صالحى براى آنان در كارنامه‏‌شان نوشته مى‌‏شود، زيرا خدا پاداش نيكوكاران را ضايع نمى‌كند». لذا گام‌های دشمن‌ستیز مردم در روز 22 بهمن امسال مصداق گام‌هایی بود که دشمنان را به خشم آورد.

راهپیمایی 22 بهمن سبب خفت و خواری دشمنان شد

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که این راهپیمایی شکست دیگری برای آمریکا بود؛ آمریکایی که تمام تلاش خود را به کار برد که در این روز مردم به میدان نیایند. حتی آن مردک خبیث گفته بود که اجازه نمی‌دهیم ایرانیان چهلمین سال انقلاب خود را جشن بگیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ترامپ خبیث در پیامی که در کانال شخصی خود منتشر کرد، بسیار هتاکانه و بی‌ادبانه سخن گفت. اینها گویای آن است که این گام‌ها دشمن‌ستیز بود و سبب خفت و خواری دشمنان شد.

راهپیمایی 22 بهمن؛ گامی در راستای اقتدار نظام اسلامی

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در عرصه داخلی هم راهپیمایی 22 بهمن امسال گام مهمی در زمینه تثبیت و اقتدار نظام اسلامی بود. همچنین به معنای بیعت با امام و شهیدان و اطاعت از ولایت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان گفت: روشن است که مردم در این راهپیمایی‌ برای چهلمین بار وفاداری خود را به نظام و اسلام اثبات کردند و اکنون دیگر نوبت مسئولان است که با مدیریت جهادی و با نظارت قوی بر قیمت‌ها و برخورد قاطع با مفسدان و متخلفان بیش از گذشته به کمک مردم بشتابند، چراکه این مردم شایسته هرگونه تکریم هستند.

انتهای پیام

captcha