انفجار مقر فرانسوی‌ها در الرقه سوریه
کد خبر: 3789645
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

انفجار مقر فرانسوی‌ها در الرقه سوریه

گروه بین‌الملل ــ منابع خبری از انفجار مقر فرانسوی‌ها در الرقه سوریه و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نیروهای فرانسوی بر اثر این انفجار خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: مقر اطلاعاتی جاسوسی فرانسوی‌ها در الرقه سوریه منفجر شد.

بر اساس این گزارش؛ انفجار در ساعت هفت شب گذشته رخ داد و مقر اطلاعاتی و جاسوسی فرانسوی که در یک کارخانه شکر سابق الرقه قرار دارد و مرکز عملیات فرانسوی‌ها در منطقه غربی شرق فرات است، هدف قرار گرفت.

خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد که احدی تاکنون نتوانسته است که به منطقه وارد شود یا اطلاعاتی از تلفات و خسارات ناشی از این انفجاری که صدایش در سراسر شهر شنیده شده است، به دست آورد و حرکت ماشین‌های آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها به محل انفجار گزارش شده است و نیروهای ائتلاف آمریکایی منطقه را به محاصره درآورده‌اند و مانع از نزدیک شدن به آن می‌شوند.

بر اساس این گزارش؛ حرکت آمبولانس‌ها گواه کشته و زخمی‌شدگان بسیاری در میان فرانسوی‌ها است در نتیجه این انفجار که ناشی از موتور سیکلت بمب‌گذاری بوده است.

کارخانه شکر الرقه در جاده الرقه-الحسکه در شمال الرقه واقع شده است و مقر فرانسوی‌ها در آن قرار دارد.

این در حالی است که روز گذشته نیز منابع سوری از فرار نظامیان آمریکایی در تاریکی شب از شهر الطبقه در حومه جنوب غربی استان الرقه سوریه در شب گذشته پس از سوزانده شدن پرچم آمریکا در الرقه خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ ستونی متشکل از ۳۰ خودرو از شهر الطبقه به سوی مرکز استان الرقه حرکت کردند و نیروهای سوریه دموکرات(کردهای مورد حمایت آمریکا) برق شهرک‌ها و روستاهای حومه غربی شهر الرقه را در زمان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی قطع کردند.

نیروهای آمریکایی در یکی از مدارس ابتدایی دولتی در منطقه جزیره عاید مستقر شده‌اند.

این منابع بیان کردند که نیروهای اصلی آمریکایی از شهر الطبقه عقب نشینی کرده اند و فقط واحد جاسوسی آمریکایی ها در مدرسه دولتی در محله اسکندریه در بخش جنوبی شهر باقی مانده‌اند که کارشان جاسوسی و پارازیت انداختن روی سیستم‌های ارتباطاتی است.

گفتنی است که در بیستم بهمن ماه جاری نیز شهروندان سوری در استان الرقه با برگزاری تظاهراتی، بار دیگر خواستار خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و فرانسه از سوریه و پایان مداخلات خارجی در امور داخلی این کشور شدند.

فایلی تصویری از این تجمع مردمی در استان الرقه، که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، تظاهرات‌کنندگان بر عزم‌شان جهت رویارویی با اشغالگری آمریکا و حضور غیرقانونی تمامی نیروهای خارجی مستقر در سوریه تأکید کردند.

مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات، پرچم‌های آمریکا و فرانسه را به‌نشانه اعتراض به اشغال سوریه آتش زده بر تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند. آنها همچنین شعارهایی علیه نیروهای اشغالگر سر می‌دادند.

انتهای پیام

captcha