ترویج نشدن فرهنگ صرفه‌جویی مانع از رشد اقتصادی است
کد خبر: 3789673
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸

ترویج نشدن فرهنگ صرفه‌جویی مانع از رشد اقتصادی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زاهدان گفت: عواملی که مانع رشد اقتصادی می‌شود، یکی اقتصاد مبتنی بر نفت و دیگری عدم ترویج فرهنگ صرفه‌جویی است؛ برای رسیدن به پیشرفت و توسعه باید این دو مانع را از سر راه برداریم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، شب گذشته در همایش نخستین رویداد معدنی در جنوب شرق کشور، گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای استعدادها و ظرفیت‌های نهفته‌ای است که تا به‌حال آن‌طور که شایسته است، شکوفا نشده و ناشناخته و دست‌نخورده باقی مانده است.
وی اظهار کرد: یکی از این ظرفیت‌ها، برخورداری از معادن غنی است؛ در این منطقه کانسارهای فلزی و غیر فلزی بسیاری وجود دارد که در صورت ورود سرمایه‌گذاران و همکاری مسئولان می‌تواند نقش بزرگی در رونق اقتصادی منطقه ایفا کند.
امام جمعه زاهدان افزود: فرآوری محصولات معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی یکی از راه‌هایی است که در حوزه اشتغال می‌تواند تاثیر‌گذار باشد.
وی بیان کرد: همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان همان‌گونه که باعث برخی مشکلات شده است، از سوی دیگر یک ظرفیت است، زیرا فرصتی مناسب برای افزایش ترانزیت و صادرات مهیا می‌کند.
آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: دسترسی به آب‌های آزاد یکی دیگر از ظرفیت‌های منحصر به‌فرد استان سیستان و بلوچستان است که در صورت برنامه‌ریزی و استفاده درست از فرصت‌ها می‌تواند اقتصاد منطقه و حتی کشور را دگرگون کند.
وی گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت‌های منطقه دانست و عنوان کرد: مناطق بکر و دست نخورده بسیاری در استان وجود دارد که سواحل زیبای چابهار و کنارک از جمله آن‌هاست؛ صنعت گردشگری یک صنعت مهم، ارزآور و اشتغال‌زا است، اما در صورتی که زیرساخت‌ها فراهم شود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: عواملی که مانع رشد اقتصادی می‌شود، یکی اقتصاد مبتنی بر نفت و دیگری عدم ترویج فرهنگ صرفه‌جویی است؛ برای رسیدن به پیشرفت و توسعه باید این دو مانع را از سر راه برداریم.

انتهای پیام

captcha