توسعه استارتاپ‌های اسلامی به گسترش فرهنگ تشیّع کمک می‌کند
کد خبر: 3789676
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

توسعه استارتاپ‌های اسلامی به گسترش فرهنگ تشیّع کمک می‌کند

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی با بیان اینکه توسعه استارتاپ‌های مذهبی و فعالیت کارآفرینان در این حوزه و طراحی نرم‌افزارهای اثرگذار به توسعه و گسترش فرهنگ تشیع کمک می‌کند، افزود: مبانی دینی ما دارای مضامین بلندی است که می‌تواند در جهان نشر داده شود، برخی کشورها از این مضامین عالی تجارت دیگری را مطرح می‌کنند؛ لذا ما نیز می‌توانیم در این زمینه وارد عمل شویم.

مهدی رئوفی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص برگزاری استارتاپ‌های مذهبی – اسلامی گفت: ضرورت برگزاری استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست چراکه با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم ابعاد و زوایای در اختیار را ارتقا بخشیم.
وی برضرورت توجه به استارتاپ‌های مختلف به ویژه اسلامی - مذهبی تأکید کرد و با بیان این نکته که دانشجویان خلاق و مبتکر می‌توانند در این حوزه جدی ورود پیدا کنند‌، تصریح کرد: استارتاپ‌هایی که در زمینه کارآفرینی اسلامی فعالیت دارند به صورت پیش‌رویداد در حال برگزاری هستند، امید است این استارتاپ‌ها در استان به صورت کاربردی و عام باشد تا بتوانیم آن را به صورت سراسری در کشور گسترش بدهیم.

لزوم نشر فرهنگ غنی اسلام در جهان
رئوفی اظهار کرد: خدمات ارائه شده باید به‌ گونه‌ای باشد تا محصولات فرهنگی اسلامی ما در جهان نشر داده شود. ما دارای فرهنگ غنی و قابل انتقال به کشورهای مختلف جهان هستیم، باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. اسلام دارای ابعاد مختلفی است که اگر هرکدام به درستی منتقل شود می‌تواند در جهان اثرات شگفت‌انگیز بگذارد.
این مقام مسئول فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام را یکی از گزینه‌های کاربردی و مورد توجه خواند و اظهار کرد: ایران دارای پیشینه اسلامی است و با توجه به شیعه بودن مردم نشر فرهنگ دینی اسلامی در اولویت قرار دارد. باید در این زمینه نرم افزارهایی طراحی شده و توسط کارآفرینان حمایت شود تا فرهنگ شیعه را به دنیا معرفی کنیم و تفکرات اشتباهی که در مورد شیعه وجود دارد را خنثی کنیم.

توسعه استارتاپ‌های اسلامی به گسترش فرهنگ تشیع کمک می‌کند
وی ادامه‌ داد: توسعه استارتاپ‌های مذهبی و فعالیت کارآفرینان در این حوزه و طراحی نرم‌افزارهای اثرگذار به توسعه و گسترش فرهنگ تشیع کمک می‌کند. مبانی دینی ما و ادعیه‌ها دارای مضامین بلندی است که می‌تواند در جهان نشر داده شود، برخی کشورها از این مضامین عالی تجارت دیگری را مطرح می‌کنند لذا ما نیز می‌توانیم در این زمینه وارد عمل شویم.
رئوفی تصریح کرد: برخی کشورها در بخش غذای حلال وارد شدند، استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن می‌تواند در این بخش ورود جدی داشته باشد و زوایای این حوزه را به طور کامل پوشش دهد. ما می‌توانیم در زمینه‌های اسلامی کارآفرینی‌های خوبی داشته باشیم و مبانی را به دیگر کشورها همچون کشورهای اسلامی منطقه که از نظر فرهنگ بیشتر به ما نزدیک هستند انتقال دهیم.
وی از قرآن و دعاهایی همچون مکارم اخلاق، دعای ابو حمزه ثمالی، دعای کمیل و ... به عنوان گزینه‌های تبیین فرهنگ شیعه در جهان نام برد و گفت: با استفاده از طراحی نرم‌افزارهای اثرگذار می‌توان تفکر ناب شیعی و تفاسیر موجود را در جهان ترویج داد. طراحی نرم‌افزارهایی با این ظرفیت اقدامی بسیار ارزشمند است که اگر کلید بخورد اثرات قابل توجهی در بر خواهد داشت.

لزوم تربیت نسل جوانی مبتکر و خلاق
رئوفی ادامه ‌داد: نسل جوان باید مبتکر، خلاق و نوآور باشد و از کارهای کلیشه‌ای پرهیز کند، این اقدامات و خدمات به سودآوری و تجارت خاص نیاز دارد که اگر درست طراحی شود می‌تواند سودآوری خوبی را برای کارآفرین داشته باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: این دانشگاه قصد دارد برای سال آینده هر دانشجو یک فرد موفق کارآفرین در حوزه‌های مختلف باشد، قصد داریم برای سال ۹۸ کارآفرینانی در حوزه‌های گوناگون همچون قرآنی، هنری و ... داشته باشیم که با برگزاری استارتاپ‌ها می‌توان به این مهم دست یافت.
انتهای پیام

captcha