برگزاری جشن پیروزی انقلاب ایران در «کشمیر»
کد خبر: 3789702
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

برگزاری جشن پیروزی انقلاب ایران در «کشمیر»

گروه بین‌الملل ــ جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور علما، دانشمندان و شخصیت‌های برجسته شیعی و سنی در کشمیر (یکی از شهرهای شمال غربی هندوستان) برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هند؛ جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط انجمن شرعی شیعیان کشمیر در سالن بزرگ شیخ العالم بادگام کشمیر برگزار شد.

 دراین مراسم چند نفر از شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی به تبیین ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی ایران پرداختند و تأکید کردند که این انقلاب روحیه و جان تازه‌ای به کالبد خشکیده آموزه‌ها و ارزش‌های دین بخشید و یک انقلاب اسلامی محض بود.

از جمله مهمانان و سخنرانان این مراسم می‌توان به زاهد علی (سخنگوی جماعت اسلامی کشمیر)، خورشید احمد قانونگر (رئیس انجمن حمایه الاسلام) و حجت‌الاسلام سیدیوسف موسوی (نائب مفتی ناصرالاسلام) اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سیدحسن الموسوی الصفوی، رئیس انجمن شرعی شیعیان کشمیر با تبریک گفتن این سالگرد به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، مراجع عظام تقلید و مردم این کشور، اظهار کرد: این انقلاب مدیون رهبری حکیمانه امام راحل و فداکاری ملت مسلمان ایران است که در واقع ادامه راه نهضت انبیای الهی به ویژه نبی مکرم اسلام (ص) است.

وی با بیان اینکه امام راحل با تکیه بر ایمان قوی، عزم آهنین و آموزه‌های دینی این انقلاب را رهبری کرد، گفت: از آنجا که این انقلاب نشئت گرفته از مبانی دین اسلام بوده و در چهل سال گذشته در همین مسیر گام برداشته است، بدخواهان انقلاب نتوانسته‌اند در آن رخنه‌ای ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام الموسوی ادامه داد: مردم کشمیر این انقلاب را به دلیل وابستگی آن به یک مذهب و قومیت خاص دوست ندارند، بلکه این مردم عاشق اسلام و نظام ولایت فقیه هستند و به همین دلیل این انقلاب و ارزش‌های انقلابی را از صمیم قلب دوست دارند.

رئیس انجمن شرعی شیعیان هند در ادامه سخنانش تأکید کرد: اگر چه توطئه‌های دشمنان قسم خورده این انقلاب طی چهل سال گذشته کم نبوده است و این انقلاب در هر روز با یک توطئه جدید مواجه بوده، ولی با عنایات و الطاف بی‌کران الهی همچنان سربلند و پرافتخار مسیر خود را ادامه می‌دهد و تمام توطئه‌های دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را در سایه‌سار رحمت الهی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی کرده است.

انتهای پیام

captcha