دوم اسفند؛ آغاز مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن المصطفی
کد خبر: 3789726
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

دوم اسفند؛ آغاز مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن المصطفی

گروه حوزه‌های علمیه – کارشناس مسئول فعالیت‌های ترویجی المصطفی گفت: مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی دوم و سوم اسفندماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف محمدی، کارشناس مسئول ترویج و امور مراکز قرآنی المصطفی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: پس از ارزیابی و داوری اجرای متسابقان در مرحله مقدماتی جشنواره و تعیین نفرات برتر، مرحله نهایی مسابقات با حضور 80 نفر منتخب در بخش طلاب برادر و بخش همکاران در سه رشته حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و 20 نفر خواهر در سه رشته حفظ کل، حفظ 15 و قرائت ترتیل در سالن شهید عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و مجتمع آموزش عالی بنت الهدی (رض) برگزار خواهد شد.
13هزار متسابق در جشنواره قرآنی 97 المصطفی به رقابت پرداختند
وی بیان کرد: مرحله مقدماتی مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی در تمامی مراکز المصطفی در داخل و خارج کشور و نیز در بخش های طلاب برادر، طلاب خواهر، کارکنان و استادان، خانواده طلاب و نیز فرزندان و همسران کارکنان برگزار شده است، که در مجموع بیش از 13 هزار نفر در این رقابت‌ها شرکت کردند.
کارشناس مسئول فعالیت‌های ترویجی المصطفی اظهار کرد: در این مسابقات برخی رشته‌های بخش شفاهی به صورت یک مرحله‌ای انجام شد که شامل؛ حفظ 15 جزء ویژه برادارن، حفظ سور منتخب قرآن ویژه برادران و خواهران است و در بخش کتبی نیز در رشته‌های مطالعات قرآنی، مطالعات نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، تفسیر ترتیبی و سبک زندگی به دو زبان فارسی و عربی برگزار شد که نتایج کماکان در حال ارزیابی است.
رقابت برترین‌های ادوار قبل
جانشین رئیس ستاد برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی تصریح کرد: مرحله نهایی این رقابت‌ها در تاریخ دو و سوم اسفند ماه با حضور برگزیدگانی از 20 ملیت منتخب که موفق به کسب حد نصاب حضور در این مرحله شدند برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همزمان با مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها، برای اولین بار مسابقات ویژه‌ای با حضور برگزیدگان خواهر و برادر در رشته‌های «حفظ کل»، حفظ 15 جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل که در ادوار گذشته جشنواره موفق به کسب رتبه اول شده‌اند برگزار می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی،  پنجم اسفندماه با حضور شخصیت‌های برجسته حووزی و قرآنی کشور برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha