کتاب «شهرهای کوچک و میانی» منتشر شد
کد خبر: 3789836
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

کتاب «شهرهای کوچک و میانی» منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «شهرهای کوچک و میانی، چالش‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه» به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسید.

کتاب «شهرهای کوچک و میانی» منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، این کتاب شامل هفت فصل است. «شهرنشینی و گرایش‌های رشد شهری»، «ایده‌ها و رویکردهای نظری در جغرافیای شهرهای کوچک و میانی»، «سیر تاریخی و نقش کارکردی شهرهای کوچک و میانی»، «تحلیل مدل‌های جریان‌ها و جاذبه‌ها»، «چالش‌ها و راهبردهای توسعه شهرهای کوچک و میانی»، «واکنش‌های سیاستی به توسعه شهرهای کوچک و میانی»، «مدیریت و توسعه شهرهای کوچک و میانی در ایران»، عناوین فصل‌های این کتاب است.

ویژگی اصلی نظام شهری کشور ما، توسعه شهرهای بزرگ و تراکم جمعیت در آنهاست، تمرکز بیش از حد سرمایه‌های ملی و فرصت‌های شغلی باعث افزایش جاذبه‌های شهری و بروز موج گسترده مهاجرت‌ها از کانون‌های سکونت گاهی کوچک به مراکز شهری برتر و شهرهای کوچک و میانی و روستاها به مراکز سیاسی یا مراکز منطقه‌ای شده است. این امر منجر به بروز انواع مشکلات و معضلات شهری از جمله کمبود مسکن، افزایش میزان بیکاری، مسئله حاشیه‌نشینی، مشکل حمل و نقل و نارسایی در عرضه سایر خدمات شهری و همچنین تخریب محیط زیست شده است.

نویسندگان این کتاب کوشیده‌اند با نگاهی دقیق به شهرهای کوچک و میانی و نقش آنها در توسعه متعادل منطقه‌ای و همچنین بررسی چالش‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه این قبیل شهرها در ایران و جهان و ارائه راهبردهای مبتنی بر اصول برنامه‌ریزی و مدیریت، به بازآفرینی دوباره شهرهای کوچک و میانی کمک کنند.

کتاب «شهرهای کوچک و میانی» تألیف محمدعلی فیروزی، مجید گودرزی و مریم ملایی به شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت 39 هزار تومان، توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی وارد بازار نشر شد.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به آدرس تهران، خيابان انقلاب، بين فلسطين و چهار راه وليعصر، فروشگاه و نمايشگاه دائمی كتاب جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02166487625 تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha