کتابخانه و نمازخانه مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی افتتاح شد
کد خبر: 3789868
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

کتابخانه و نمازخانه مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی افتتاح شد

گروه حوز‌‌ه‌های علمیه – رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی از افتتاح کتابخانه و نمازخانه مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی خبر داد..

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ محمدرضا کارگر در آیین افتتاحیه کتابخانه و نمازخانه جدید مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: همواره قدردان کسانی هستیم که با زحمات و تلاش‌های خود، مقدمات ترقی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی دانش‌پژوهان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی را فراهم کردند.
وی با بیان این که هم‌اکنون مرکز آموزش زبان و معارف المصطفی در بی‌سابقه‌ترین سال، سه دهه فعالیت خود حضور دارد، افزود: سامان‌دهی قریب به یک هزار طلبه و دانش‌پژوه و توجه به مباحث آموزش زبان فارسی و معارف اسلامی آنان، از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی است.
کارگر به فرایند تدوین، آماده‌سازی و بازخوردگیری چهار کتاب آموزشی جدید این مرکز اشاره کرد و گفت: با توجه به فضای محدود این مرکز و نیز شور و شوق مثال‌زدنی دانش‌پژوهان برای حضور و تحصیل در شهر مقدس قم و همجواری با حرم فاطمه معصومه(س)، این مرکز با مشارکت خیرین ساختمانی در مجاورت مجموعه اجاره کرده بود که در اوضاع اقتصادی جدید با افزایش اجاره‌بها، امکان اجاره مجدد آن مقدور نبود که پس از بررسی‌، ضمن توجه به مرمت زیرزمین مرکز، با مشارکت خیرین تأمین و ساختمانی دیگر با مشارکت خیرین در جوار مدرسه و با یک‌چهارم هزینه اجاره‌بهای پیشین، فراهم شد و امروز به بهره‌برداری رسید.
در ادامه این مراسم برخی از اساتید، کارکنان و دانش پژوهان مجموعه نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره دغدغه‌ها و ملزومات فعالیت آموزشی در حوزه زبان و معارف اسلامی بیان کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی، از استادان گروه زبان فارسی، به نمایندگی از استادان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، به طرح تحول نظام آموزشی جامعةالمصطفی اشاره کرد و ابراز کرد: طرح تحول آموزشی به عنوان اساس فعالیت‌های آموزشی، نیازمند تسریع در روند ابلاغ است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر از این مهم در پیشبرد اهداف کمال استفاده را داشته باشیم.
وی گستره آیین‌نامه‌ها را از مسائل پیش روی فعالیت‌های آموزشی عنوان کرد و ابراز کرد: آیین‌نامه‌ها عموماً نیمه‌دانشگاهی و نیمه‌حوزوی هستند که فقدان توجه به بومی‌سازی این آیین‌نامه‌ها مشکلاتی پیش روی استادان و طلاب ایجاد نموده است؛ امیدواریم بتوانیم آیین‌نامه بومی منطبق با ضوابط و ظرفیت‌های مرکز آموزش زبان ترسیم و ارائه کنیم.
شعبانی بر لزوم توجه به ظرایف صف‌محوری تأکید و خاطرنشان : مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی به عنوان نخستین گام آموزشی المصطفی، باید برنامه‌های تخصصی ویژه‌ای را مورد توجه قرار دهد؛ لازم است کمیته‌های تخصصی برای این موضوع فعال و بنیه‌های فرهنگی، اخلاقی، تربیتی و اقتضائات سرزمینی دانش‌پژوهان مورد توجه قرار گیرد.
در پایان این مراسم، از دو کتاب آموزشی جدید زبان فارسی، که به همت شماری از استادان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی تدوین شده بود، رونمایی شد.
کتابخانه جدید مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی در مساحتی بالغ بر دویست مترمربع و نمازخانه جدید این مرکز نیز در مساحتی بیش از سیصد مترمربع با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی، گشایش یافت.
انتهای پیام

captcha