تولید، تأمین و پخش ۳۳ هزار دقیقه ویژه‌برنامه دهه‌فجر در زنجان
کد خبر: 3789890
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

تولید، تأمین و پخش ۳۳ هزار دقیقه ویژه‌برنامه دهه‌فجر در زنجان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، از تولید، تأمین و پخش بیش از ۳۳ هزار و ۱۰۰ دقیقه برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه‌فجر در این مرکز خبر داد و گفت: پوشش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

تولید، تامین و پخش 33 هزار دقیقه برنامه در دهه فجربه گزارش ایکنا از زنجان، سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان 24 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهه‌فجر امسال شکوه و عظمت خاصی داشت؛ چرا که انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را سپری کرده و وارد دهه پنجم از عمر بابرکت خود شده و حال و هوای خاصی به این ایام داده است که این موضوع لزوم پرداخت مناسب و شایسته به این مناسبت مهم را دو چندان کرده بود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: در همین راستا صدا و سیمای مرکز زنجان امسال سعی کرد برنامه‌ریزی متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته انجام داده و ویژه‌برنامه‌های مختلفی را برای این ایام تدارک دیده بود تا بتواند خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان را در مدت چهل سال گذشته ارائه کند.
این مسئول با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه صدا و سیمای استان به پوشش گسترده راهپیمایی مردم ولایت‌مدار استان در روز 22 بهمن اختصاص یافته بود، ادامه داد: امسال برای پوشش گسترده حضور باشکوه مردم در راهپیمایی، 230 نفر از همکاران مرکز در قالب 70 اکیپ تولیدی، فنی و پشتیبانی در نقاط مختلف زنجان و شهرستان‌های استان مستقر شدند و با تلاش بی‌وقفه توانستند این مهم را به سرانجام برسانند.
وی با بیان اینکه شبکه استانی سیما (اشراق) برنامه‌ریزی خوبی را برای این ایام انجام داده بود، اظهار کرد: مستند زمستان سبز، دستاورد، بر مدار شتاب، سنگ و خاک، برکت، نمی‌ایستند ایستاده‌ایم، ره‌یافت سلامت، سید عشق، چهل سال افتخار، انقلاب نغمه‌لری، طلوع 41، فجر انقلاب، واژه واژه انقلاب، چلچراغ و ... از جمله ویژه برنامه‌هایی بود که شبکه اشراق برای دهه‌فجر و گرامی‌داشت چهل سالگی انقلاب اسلامی تدارک دیده بود.
لطیفی یادآور شد: یکی از رویدادهای مهم امسال، حضور بی‌نظیر شبکه اشراق در شبکه‌های سراسری بود و راهپیمایی بی‌نظیر مردم استان از طریق 12 شبکه‌ سراسری و بین‌المللی یک، دو، سه، چهار، پنج، شما، خبر، آموزش، پرس تی‌وی، سحر، جام‌جم و الکوثر به مدت 115 دقیقه به صورت زنده پخش شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: امسال همچنین برای اولین‌بار راهپیمایی شهرهای ابهر، خرم‌دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماه‌نشان به صورت زنده پوشش داده شد و به مدت 108 دقیقه روی آنتن شبکه استانی قرار گرفت.
این مسئول با بیان اینکه یکی دیگر از ابتکارات سیما در سال‌جاری ایجاد ایستگاه برنامه کودک سیما در مسیر راهپیمایی بود که با ایجاد غرفه و حضور عوامل این برنامه در بین مردم، باعث ایجاد شور و نشاط در میان کودکان حاضر در راهپیمایی شده بود، افزود: معاونت سیما در مجموع بیش از 23 هزار و 300 دقیقه برنامه برای پاس‌داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولید، تأمین و پخش کرد که حاصل زحمات شبانه‌روزی همکاران سیما بود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ادامه داد: معاونت صدای مرکز نیز ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله انقلاب حماسه‌سی، رادیو انقلاب، چلچراغ، دستاورد انقلاب، گفت‌وگوی 57، فراسو، مسابقه چهل برگ و ... را برای این ایام تدارک دیده بود و هر کدام با موضوع خاص انقلاب اسلامی را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادند. همچنین در این ایام سایر برنامه‌های روتین رادیو استانی نیز همه مدت زمان خود را به این دهه‌فجر و چهل سالگی انقلاب اختصاص دادند.
این مسئول با اشاره به اینکه رادیو استانی نیز در یوم‌الله 22 بهمن ویژه‌برنامه «خیابان امام» را به صورت زنده تدارک دیده بود که از ساعت 8 صبح تا 12 راهپیمایی باشکوه مردم انقلابی زنجان را به صورت زنده پوشش داد، گفت: رادیو نمای زنجان نیز توانست عملکرد خوبی را از خود ثبت کند که پخش بیش از 250 اسلاید بر روی برنامه‌های رادیو زنجان از جمله آن‌ها است.
لطیفی بیان کرد: رادیو استانی نیز امسال از حیث ارتباط با شبکه‌های استانی و سراسری خوب ظاهر شده و توانست راهپیمایی باشکوه استان را از شبکه‌های سراسری جوان، فرهنگ، اقتصاد، ایران، نمایش و معارف و شبکه‌های استانی کردستان، مهاباد، همدان، کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی، قم، یاسوج و چهارمحال و بختیاری به مدت 138 دقیقه به صورت زنده پخش کند.
وی با بیان اینکه رادیو نیز همچون شبکه استانی سیما توانست به مدت 84 دقیقه راهپیمایی شهرهای طارم، قیدار، صائین‌قلعه، ماه‌نشان، سلطانیه، ایجرود، ابهر، خرم‌دره و سه روستای گوزل‌دره، دیزج‌آباد و گیلانکشه را به صورت زنده پوشش دهد، تصریح کرد: در مجموع صدای استانی مرکز زنجان بیش از 7700 دقیقه برنامه با موضوع گرامی‌داشت ایام‌الله دهه‌فجر تولید، تأمین و پخش کرد.
وی با یادآوری اینکه معاونت خبر نیز همگام با سایر معاونت‌های تولیدی نقش به‌سزایی در گرامی‌داشت دهه‌فجر ایفا کرد و خبرگزاری مرکز زنجان در این ایام سعی کرد با بهره‌گیری از همه امکانات موجود، رویدادها، افتتاح‌ها و مراسم این دهه مبارک را به طور کامل پوشش دهد، ادامه داد: پخش گزارش‌های مختلف از خدمات نظام جمهوری اسلامی در سطح استان، 40 گفت‌وگوی زنده خبری در بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون، تولید گزارش‌های مختلف تولیدی، خبری و ...، از اقدامات صورت گرفته در معاونت خبر مرکز در این ایام بود که در مجموع عملکرد معاونت خبر در دهه فجر بیش از 1780 دقیقه بوده است.
این مسئول در ادامه، گریزی به عملکرد معاونت فضای مجازی مرکز زنجان زد و با اشاره به اینکه این معاونت نیز همگام با معاونت‌های تولیدی مرکز تلاش کرد تا سهم به‌سزایی در گرامی‌داشت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایفا کند، اظهار کرد: تولید پوستر، اینفوگرافی، گزارش تصویری، موسیقی، متن و عکس، ویدئو، پادکست و ...، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز در فضای مجازی بوده است.
انتهای پیام
captcha