شاخص ادراک فساد در کشور بالاست/ عده‌ای آب به آسیاب دشمن می‌ریزند
کد خبر: 3789896
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

شاخص ادراک فساد در کشور بالاست/ عده‌ای آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دشمن قصد دارد در حوزه فساد فضاسازی شود تا مسئولان از چشم مردم بیفتند، افزود: سازمان در امر پیشگیری، عملکرد ضدفساد و شناساندن کشور به دیگر کشورها تلاش دارد، اما شاخص ادراک فساد در کشور بالاست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ظهر امروز، 24 بهمن‌ماه در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین است، افزود: سازمان در امر پیشگیری، عملکرد ضدفساد و شناساندن کشور به دیگر کشورها تلاش دارد، اما شاخص ادراک فسار در کشور بالاست.
وی تصریح کرد: تبلیغات گسترده‌ای علیه کشور توسط دیگر کشورها و ماهواره و شبکه‌های فارسی زبان در حال انجام است و مواردی را تحت عنوان فساد مسئولان تبلیغ می‌کنند درحالی که قطعا این چنین نیست، شاید موارد معدودی وجود داشته باشد که قطعا رسیدگی می‌شود چراکه خیانت به کشور قابل اغماض نیست و فرد باید بسزای عمل خود برسد.
سراج با تأکید بر اینکه باید واقعیت‌ها به مردم منعکس شود، گفت: روزی شاخص ادراک سرقت در کشور بالا بود و احساس سرقت در جامعه بیداد می‌کرد اما با اقدامات موفق نیروی انتظامی امروز چنین احساسی در بین مردم وجود ندارد. امروز باید جو ایجاد شده در خصوص فساد در کشور نیز که حاصل تبلیغات است کنترل شود، امریکا گفته است که در خصوص 200 مسئول نظام به همراه فرزندان‌شان در حوزه فساد فضاسازی شود تا این افراد از چشم مردم بیفتند و متاسفانه امروز برخی نیز در داخل کشور آب به آسیاب دشمن می‌ریزند به طوری که مصاحبه‌هایی می‌کنند که در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی افزود: برخی می‌گویند که فساد در کشور سیستمی شده است درحالی که اگر چنین بود باید همه مسئولان درگیر فساد می‌شدند که این چنین نیست و باید در مقابل این تبلیغات بی‌جهت علیه نظام ایستاد و خاطیان را مجازات کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به آمارهای سازمان بین‌المللی شفافیت بیان کرد: بر اساس آمار این سازمان، ایران و روسیه در این حوزه جایگاه 28 جهان را در اختیار دارند، دوسوم کشورهای جهان امتیاز زیر 50 را دریافت کرده‌اند و حتی امریکا نیز به لحاظ پاکی در بین 20 کشور اول جهان جایی ندارد.
وی با بیان اینکه ایران 40 سال است که درگیر فشار است و این روزها فشارها به اوج خود رسیده است، گفت: ترامپ شخصاً با شرکت‌های کوچک ارتباط برقرار می‌کند و با تهدید و تطمیع به دنبال فشار به ایران است، کشتی‌ها، مبدا و مقصد، فروشنده و خریدار کالاها را به شدت رصد می‌کند تا به این واسطه کشور را تحت فشار قرار دهد، اما ایران همچنان ایستاده ‌است، طبق آمارها حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نسبت به سال گذشته با وجود همه مشکلات و شرایط جوی افزایش یافت.
سراج تاکید کرد: باید سختی را تحمل کرد، سال 98 سال سختی خواهد بود و اگر بتوانیم 6 ماه نخست 98 را تاب بیاوریم، فشارها را تحمل کنیم و نفت را به فروش برسانیم از این مرحله عبور خواهیم کرد، البته وقتی موضوع دور زدن تحریم‌ها در دوران تحریم وجود داشته باشد، فسادهایی نیز بروز می‌کند و ممکن است بابک زنجانی‌ها سربرآورند، اما راهی نداریم، کشور در بحث فروش نفت با رقبای سنگین و دشمنان خطرناکی مواجه است، اما باید تحمل کنیم چراکه خواهان آقایی هستیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ‌ کشور و نظامی در مقابل چنین فشارهایی تاب نمی‌آورد و سقوط می‌کند، افزود: ایران هشت سال با دنیا جنگید و سال‌ها در معرض فشار است، اما همچنان قدرتمندانه ایستاده است و قطعا خداوند می‌خواهد که این نظام حفظ شود، پنجاهمین دهه از عمر نظام اسلامی آغاز شده است، سال سختی را پیش‌رو داریم، اما به خواست خداوند و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری از این شرایط عبور می‌کنیم و در آینده کشوری نمونه خواهیم بود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: مردم از نظر معیشتی با مشکلاتی روبرو هستند و امید است با تهمیدات دولت و سران قوا این وضعیت ترمیم و نگرانی مردم رفع شود، کافیست یک سال دیگر با همدلی مقاومت کنیم.
وی در خصوص تغییر مدیریتی در بازرسی استان مرکزی گفت: جابجایی‌ها برای نیروها و سازمان‌ها اثربخش است، مدیران سرمایه‌های نظام هستند و به هیچ‌عنوان نمی‌خواهیم خدشه‌ای به این سرمایه وارد شود، امروز مدیران کشور با عبور از فراز و نشیب‌های بسیار آبدیده شده‌اند و موقع کارایی آنها برای نظام است، باید از مدیران اجرایی و قضایی کشور حمایت کرد و قبل از بروز هر مشکلی پیشگیری کرد.
سراج تاکید کرد: باید از افرادی که به دنبال دام گذاشتن برای مدیران هستند دوری کرد و شرایط را تحت کنترل داشت، استان مرکزی استانی صنعتی و کارگری است که امید است مشکلات صنایع و کارگران در استان کاملاً رفع شود و اگر فرد یا مسئولی خطایی کرد، شرایط قبل از ورود سازمان بازرسی مدیریت شود.
به گزارش ایکنا، در این آیین از زحمات حسام عشقی تجلیل و سید‌مهدی تقوی به عنوان بازرس کل استان مرکزی معارفه شد.
انتهای پیام

captcha