مشکل ضبط تلاوت‌های اذانگاهی قاریان خوزستانی به قوت خود باقی است
کد خبر: 3790195
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

مشکل ضبط تلاوت‌های اذانگاهی قاریان خوزستانی به قوت خود باقی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سیدجاسم موسوی، قاری قرآن گفت: در مورد ضبط تلاوت اذانگاهی قاریان خوزستانی دوستان شورای قرآن می‌گویند ما تلاوت‌ها را تأیید کردیم و قابل پخش است، از طرفی دوستان خوزستان می‌گویند که مجوزی برای ما صادر نشده است و این مشکل همچنان لاینحل باقی است.

موسوی

در تابستان و پاییز سال 95 اخباری مبنی بر ضبط تلاوت اذانگاهی قاریان خوزستانی منتشر شد که در آن به ضبط تلاوت قاریان و ارسال به شورای عالی قرآن به منظور تأیید و پخش از سیمای خوزستان اشاره شد. اما از آن سال تاکنون این موضوع به هیچ سرانجامی نرسیده است.

در هنگام حضور کاروان قرآنی انقلاب دو تلاوت از سیدجاسم موسوی در هنگام موعد اذان ظهر و مغرب ضبط و پخش شد اما این قاری از این موضوع که تلاوتش برای پخش از صداوسیمای خوزستان هم مجوز دارد یا خیر بی‌اطلاع است. 

سیدجاسم موسوی، قاری قرآن کریم در این ارتباط به خبرنگار ایکنا خوزستان گفت:  من در همان روزی که کاروان قرآنی در اهواز حضور داشتند و برای هنگام اذان ظهر تلاوت کردم و ضبط شد و آنها هر وقت بخواهند می‌توانند از آرشیو رادیو قرآن از این تلاوت استفاده کنند.

وی ادامه داد: اینکه به من به عنوان یک قاری خوزستانی این اجازه داده شده است که برای رادیو قرآن که سراسری است قرآن بخوانم و یا تمهیدات آن اندیشیده نشود که در استان خودم این کار انجام شود یک علامت سؤال بزرگ است.

موسوی بیان کرد: آنچه که ما می‌دانیم این است که نزدیک به 7 یا 8 سال قبل عده‌ای از شورای قرآن آمدند و برخی از دوستان قاری انتخاب شدند و مجوز ضبط تصویری و پخش قرائت موعد اذانگاهی آنها صادر شد اما بعد از 3 تا 4 سال دیدیم که هیچ اتفاقی نیفتاد تا اینکه در یکی از جلسات شورای قرآن در زمان ریاست آقای حیدری در صداوسیمای خوزستان اعلام شد که این ضبط‌ها مشکل فنی داشتند و نمی‌تو‌انند آنها را پخش کنند.

این قاری قرآن کریم افزود: در حال حاضر هم هرسال بعد از ماه رمضان و ترتیل‌خوانی قرآن کریم می‌گویند که این حرکت را ادامه می‌دهیم اما اتفاقی نمی‌افتد. خودم و خیلی از دوستان قاری نمی‌دانیم اشکال از کجاست. دوستان شورای قرآن می‌گویند ما تلاوت‌ها را تأیید کردیم و قابل پخش است، از طرفی دوستان خوزستان هم می‌گویند که مجوزی برای ما صادر نشده است و این مشکل همچنان لاینحل باقی است.

موسوی گفت: اکنون دو تلاوت اذانگاهی با صدای من در آرشیو رادیو قرآن وجود دارد و اینکه گفته شود قاری خوزستانی تلاوت می‌کند خوب است نه اینکه نام من باشد. حیف است که تلاوت‌های قاسم مقدمی ضبط و پخش نشود. چرا باید سرمایه‌های خودمان را بسوزانیم؟ در معرفی ویترین و پرداختن به تبلیغات قاریان در خوزستان ضعیف هستیم کمااینکه قاریان ما در خوزستان خیلی قوی هستند.

انتهای پیام

captcha