عاملان حادثه تروریستی زاهدان منتظر پاسخ قاطع و محکم باشند
کد خبر: 3790296
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

عاملان حادثه تروریستی زاهدان منتظر پاسخ قاطع و محکم باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه عاملان حادثه تروریستی زاهدان منتظر پاسخ قاطع و محکم باشند، گفت: دشمنان کوردل و بزدل که تاب تحمل جشن بزرگ ۲۲ بهمن و وحدت و یکپارچگی مردم ایران را نداشتند دست به این جنایت ضدبشری زدند.

عاملان حادثه تروریستی زاهدان منتظر پاسخ قاطع و محکم باشند

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج،  امروز، 26 بهمن‌‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرج اظهار کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر دشمنان نظام و انقلاب را ناامید کرد. دشمنان از حربه های مختلف استفاده کردند تا مردم در راهپیمایی شرکت نکنند اما مردم باایمان ایران با توکل به خدا با رهبری بیعت مجدد کرده و از آرمان‌های نظام محافظت کردند.
وی افزود: راهپمایی 22 بهمن به دشمنان گوشزد کرد که مردم ایران فریب حیله های خائنانه را نمی خورند و به مسئولان نیز یادآوری شد که راه مقابله با نیرنگ دشمنان و عبور از مشکلات تسلیم شدن نیست.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مردم غیور ما برای بار چهلم آمریکا را روسیاه و خار کردند، گفت: مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن نشان دادند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.
حسینی‌همدانی در ادامه به حادثه تروریستی زاهدان و به شهادت رسیدن جمعی از پاسداران اشاره کرد و گفت: این حادثه نشانگر این است که انقلاب به اهدافش رسیده به‌طوری‌که دو روز پس از راهپیمایی چنان سیلی خورده که تحمل نکردند و دست به این حمله تروریستی زدند.
امام جمعه کرج تاکید کرد: دشمنان چون توانایی رویارویی با ملت ایران و نظام اسلامی را ندارند از این روش ناجوانمردانه استفاده می کنند اما نمی دانند که مردم از مقابله دست برنمیدارند و برای ارتقای این نظام تلاش می کنند.
وی با اشاره به برکات خون شهدا، گفت: با همه برکاتی که خون شهدا برای ایران داشته؛ خیلی ناراحت‌کننده است که می‌بینیم مشاور رئیس‌جمهور در رابطه با شهادت عزیزان و نور چشمان ما که اگر خواب راحت و آرامشی داریم به خاطر بیداری پاسداران است، این‌گونه اظهارنظر می‌کند و می‌نویسد «ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد، مسئولیت بر عهده آمران است و دیه بر عهده عاقله است». بیش از ۲۰ نفر از پاسداران سپاه به شهادت رسیده‌اند به‌جای دلجویی و دلگرمی می‌گویند ما انتقام نمی‌گیریم.
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه عاملان حادثه تروریستی زاهدان باید منتظر پاسخ قاطع و محکم باشند، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود ما در دام چرخه خونین انتقام نمی‌افتیم منظور از ما چه کسی است، این ما در داخل نظام است یا از بیرون دیکته می‌شود. وقتی اطلاعات ندارید نظر ندهید و پز روشنفکری ندهید.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه رهبری اشاره کرد و گفت: این بیانیه سومین بیانیه ایشان برای جوانان است که حاوی پیام‌های زیادی است، این بیانیه از روی صداقت و صمیمت نوشته‌شده و احتیاجی به توضیح و نظریه‌پردازی ندارد و باید به آن عمل کنیم.
وی با تأکید بر اینکه رهبری در این بیانیه راه آینده را مشخص کرده است، گفت: مجلس، دولت و دستگاه‌ها باید از بیانیه رهبری بهره بگیرند. در تنظیم قوانین، سیاست خارجی و داخلی، اقتصاد و حوزه فرهنگ باید از این بیانیه بهره گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مخاطبان نامه رهبری باید اهل عمل باشند، گفت: عمل به نامه رهبری نباید در جلسه برگزار کردن و همایش خلاصه شود.
حسینی‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که فردا برگزار می‌شود، گفت: انشا الله در این جلسه بدون تأثیرپذیری از فشارهای جهانی و وادادگان داخلی برای آن چیزی که به صلاح کشور در آینده است تصمیم‌گیری شود. گروه‌های مختلفی از دلسوزان نظام و مراجع عظام و رهبری نگرانی و مخالفت خودشان را با این معاهده و امثال آن‌که بدتر از ترکمنچای است را ابراز کرده‌اند. تصویب لایحه با حرف‌هایی که اخیراً اروپایی‌ها زده‌اند تبعات خطرناکی برای کشور خواهد داشت در این فضا باید مصالح واقعی دیده شود.
وی تأکید بر اینکه برخی از مسئولان اعلام کرده‌اند که تضمین نمی‌دهیم با امضای این معاهده مشکلات اقتصادی حل شود، گفت: دلیل اصرار برای تصویب این معاهده معلوم نیست در مورد برجام نیز تهدید کردند و یکی از آقایان در جلسه‌ای مدعی شد اگر مجلس این را تصویب نکند بابت هرروز تأخیر، کشور بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ضرر می‌کند، دیدیم ۲۰ دقیقه‌ای برجام را تصویب کردند و چه شد.
امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه خسارت این‌گونه معاهده‌ها کاملاً مشخص است، گفت: ما باید صنعت هسته‌ای را دوباره احیا کنیم تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.
انتهای پیام

captcha