پیشرفت 85درصدی خاکبرداری صحن حضرت زینب(س) در کربلا
کد خبر: 3790397
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
مجری طرح توسعه حرم امام حسین(ع) خبر داد:

پیشرفت 85درصدی خاکبرداری صحن حضرت زینب(س) در کربلا

گروه جامعه ــ محمد جلا‌ل‌مآب با اعلام خبر اتمام 85درصد از عملیات خاکبرداری صحن حضرت زینب(س) در کربلا گفت: هم‌اکنون عملیات ساخت سازه بخش‌های مختلفی از این صحن آغاز شده، به‌گونه‌ای که میزان پیشرفت ساختمان مهمانسرای حرم به 20درصد رسیده است.

پیشرفت 85درصدی خاکبرداری صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات؛ محمد جلال‌مآب، جانشین ریاست این ستاد و مجری طرح توسعه حرم امام حسین(ع) در تشریح ویژگی‌های فنی اجرای این پروژه اظهار داشت: در عمق دو تا  متری بستر شهر کربلا، آب وجود دارد لذا در اجرای این طرح، از همان فناوری و دانش مهندسی که برای اجرای سازه‌های آبی استفاده می‌شود، بهره‌ گرفتیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد خاک زمین تاریخی کربلا در عمق شش تا 9متری اطراف حرم قرار دارد گفت: زائران اربعین گذشته شرایط خاصی را تجربه کردند که شاید دیگر برای سال‌ها، امکان تکرار آن وجود نداشته باشد.

وی با اعلام خبر اتمام 85 درصد از عملیات خاکبرداری صحن حضرت زینب(س) در کربلا گفت: هم‌اکنون عملیات ساخت سازه بخش‌های مختلفی از این صحن آغاز شده به‌گونه‌ای که میزان پیشرفت ساختمان مهمانسرای حرم به 20درصد رسیده است.

مجری طرح توسعه حرم امام حسین(ع) یادآور شد: در اربعین 97 چادرهای اسکان زائران در محدوده تراز زمین اصلی کربلا و در محوطه گودبرداری‌شده صحن حضرت زینب(س) برپاشده بود. به عبارت دیگر زائران اربعین که در این مکان بیتوته داشتند روی همان زمینی که واقعه عاشورای 61 هجری رخ داد، حضور داشتند که با توجه به پیشرفت اجرای طرح و بتن‌ریزی‌ها، دیگر چنین موقعیتی وجود نخواهد داشت.

پیشرفت 85درصدی خاکبرداری صحن حضرت زینب(س) در کربلا

جلال‌مآب در تشریح دلایل بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر اظهار داشت: تعظیم و ترویج شعائر الهی، ایجاد زمینه ارتباط و مددگرفتن از ائمه اطهار(ع) با ساخت فضاهای زیارتی و رفاهی، توسعه اماکن مقدس متناسب با افزایش شمار زائران و مرمت و احیای آثار ارزشمند هنر و معماری ایرانی و اسلامی ازجمله ضرورت‌های بازسازی اعتاب مقدسه است.

براساس این گزارش، فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) مزین بنام صحن حضرت زینب(س) در زمینی به مساحت 52هزار متر مربع شامل فضای باز و مسقفات در چهار طبقه به متراژ 156 هزار متر مربع با همت خیرین و تلاش عوامل ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال ساخت است.

هم‌وطنان می‌توانند با شماره‌گیری کد #233*(ستاره دویست و سی و سه مربع) کمک‌های خود را به میزان دلخواه، اهدا و در فیض توسعه حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مشارکت کنند.

انتهای پیام

captcha