ایجاد ناامنی مشکلات سیستان‌وبلوچستان را مضاعف می‌کند
کد خبر: 3790416
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
مولوی عبدالحمید:

ایجاد ناامنی مشکلات سیستان‌وبلوچستان را مضاعف می‌کند

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ایجاد هرگونه ناامنی به ضرر مردم تمام می‌شود؛ جنگ و کشتار و خشونت مشکلات مردم در استان محروم سیستان‌وبلوچستان را، که با معضل بیکاری و فقر مواجه هستند، مضاعف می‌‌کند.

ایجاد ناامنی مشکلات سیستان‌وبلوچستان را مضاعف می‌کند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه و مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان، صبح امروز در جمع طلاب مسجد مکی این شهر، گفت: برخی گروه‌های تروریستی خود را حامی مردم معرفی می‌کنند، در حالی‌ که هیچ جایگاهی میان مردم ندارند.
وی ادامه داد: حادثه‌ای که شیرینی حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و شیرینی رحمت الهی اخیر در منطقه را به کام همه ما تلخ کرد، حمله ناجوانمردانه به اتوبوس مرزبانان عزیز سپاه پاسداران بود؛ این حمله که منجر به شهادت جمعی از عزیزان سپاه شد، برای همه تلخ و ناگوار بود و این اقدامات را محکوم می‌کنیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: با کشتن مردم، به‌ ویژه کشتن مسلمانان که کلمه طیبه را بر زبان می‌آورند مخالفیم. معتقدیم که کشتن مردم دشمنی و عداوت به‌ بار می‌آورد. جنگ و کشتار و خشونت مشکلات مردم در استان محروم سیستان‌وبلوچستان را، که با معضل بیکاری و فقر مواجه هستند، بیشتر می‌‌کند.
وی افزود: بنا بر اذعان مسئولان نیروی انتظامی، استان سیستان‌وبلوچستان امن‌ترین استان کشور در چند سال اخیر بوده است، اما متأسفانه حمله اخیر ضربه بزرگی به این استان زد.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: در شرایطی که سرمایه‌گذاران می‌کوشند تا از طریق سرمایه‌گذاری در سیستان ‌و بلوچستان در راستای اشتغال و رفع فقر در این استان تلاش کنند و گردشگران نیز به استان سفر می‌کنند، ایجاد هرگونه ناامنی در استان به ضرر مردم تمام می‌شود.
این عالم اهل سنت بیان کرد: توصیه ما به تمام کسانی که به منافع کشور و مردم این استان می‌اندیشند آن است که برای برقراری امنیت در استان همکاری و تلاش کنند. مردم حرفشان را بزنند، مشکلات خود را مطرح کنند و انتقاد سازنده داشته باشند، اما نباید ناامنی ایجاد شود.
یادآور می‌شود شامگاه چهارشنبه، 24 بهمن‌ماه طی انفجاری انتحاری در نزدیکی اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی وابسته به قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در محدوده چانعلی (مسیر خاش – زاهدان) جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

captcha