یادمان محمد رمضانی واقف کتاب برگزار می‌شود
کد خبر: 3790493
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

یادمان محمد رمضانی واقف کتاب برگزار می‌شود

گروه ادب ــ یادمان محمد رمضانی از واقفان کتاب و پیشگامان نشر دوشنبه ۲۹ بهمن در سرای کتاب برگزار می‌شود.

یادمان محمد رمضانی واقف کتاب برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، یادمان مرحوم محمد رمضانی دوشنبه ۲۹ بهمن در سرای کتاب مؤسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

مرحوم حاج محمد رمضانی یکی از اهداکنندگان مهم کتابخانه مسجد اعظم آیت‌الله بروجردی است. آن مرحوم حدود ۴۰ هزار جلد کتاب چاپی و بیش از ۳ هزار جلد کتاب خطی به کتابخانه مسجد اعظم اهدا کرده است. وی در سال ۱۳۰۲ شمسی «کتابخانه شرق» را تأسیس کرد و پنج سال پس از آن تغییر نام داده و با عنوان «کلاله خاور» با سرمایه شخصی به منظور نشر کتاب آغاز به کار کرد.

با وجود اینکه ابتدا با مشکلات و موانع بسیاری روبرو شد، اما توانست بیش از هفتصد جلد کتاب چاپ کند. مرحوم رمضانی مدیریت سه مجله مهم را از سال ۱۳۰۲ شمسی تا ۱۳۱۱ شمسی به عهده داشت که هر کدام در نوع خود دارای اهمیت به سزایی هستند. وی در حاشیه کار انتشاراتی و مطبوعاتی به جمع‌آوری مجموعه ارزشمندی از اسناد، نشریات ادواری و کتب چاپی و کتب خطی نیز پرداخته است.

آیین یادمان مرحوم محمد رمضانی دوشنبه ۲۹ بهمن از ساعت ۱۵:۳۰ در سرای کتاب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۸۰، طبقه منهای ۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha