اوج‌گیری اعتراض مردم پاکستان و تعویق سفر «بن‌سلمان»
کد خبر: 3790557
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

اوج‌گیری اعتراض مردم پاکستان و تعویق سفر «بن‌سلمان»

گروه بین‌الملل ــ همزمان با نزدیک شدن سفر ولیعهد سعودی به پاکستان، هزاران نفر از مردم این کشور اقدام به اعتراضات گسترده کرده و خواهان لغو سفر وی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «تسنیم»؛ صدها نفر از مردم پاکستان در اعتراض به سفر بن سلمان (ولیعهد سعودی) تظاهرات کرده و خواستار لغو سفر وی به کشورشان شدند و در درخواست‌شان اظهار کردند که هدف اول بن‌سلمان از سفر به پاکستان این است که به تمامیت ارضی و استقلال ما آسیب بزند، زیرا بن‌سلمان به هر کشوری سفر کند با اهداف مشخص شده عربستان نمی‌رود، بلکه پوششی برای اهداف آمریکاست تا به استقلال کشورها ضربه بزند.

یکی از شرکت‌کنندگان در اعتراضات عنوان کرد: ارتباطی که آل سعود با اسرائیل و یهود دارد، نه فقط به مسلمانان آسیب میرساند، بلکه تمام کشورهای منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده است. آنها بیت‌المقدس را که پیش خدا محترم و نزد تمام فرق اسلامی ارزشمند است تقدیم یهودیان کرده‌اند؛ ما این کار را بزرگترین خیانت قرن می‌دانیم و تصور ما این است که وی برای جامه عمل پوشاندن به این توطئه شوم به کشورهای مختلف منطقه سفر می‌کند.

مردم معترض تصریح کردند  که آل سعود بخشی از شجره خبیثه ملعونه است و هر جای زمین فساد و ظلمی رخ دهد، قطعاً آل سعود نقش مهمی در ایفای آن داشته‌اند. آنها در تمام کشورها تلاش می‌کنند که اختلافات را افزایش دهند و به آن دامن بزنند، به ویژه در سال‌های اخیر و در مشکلات سوریه یا تقویت داعش و پس از قتل اسامه بن لادن، مشکلاتی که در منطقه رقم خورد همه توسط آل سعود ایجاد شد.

گفتنی است، علاوه بر اعتراضات خیابانی برخی گروه‌های تأثیرگذار مذهبی نیز با برگزاری کنفرانس‌هایی، خواستار اتحاد تمام گروه‌های سیاسی و مذهبی برای ممانعت از سفر بن سلمان شده و اعلام کردند که اجتماع امروز ما متشکل از گروه‌های مختلف مذهبی، مدارس و حتی احزاب سیاسی موافق است که علیه بن سلمان که ظالم است به پا خواسته‌اند و با سفر او به پاکستان مخالف هستند.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر"محمد بن سلمان (ولیعهد رژیم سعودی) به پاکستان با یک روز تأخیر در یکشنبه 17 فوریه (28 بهمن) انجام می‌شود.

یادآور می‌شود،‌ مردم پاکستان از روز جمعه 26 بهمن (15 فوریه) دست به تظاهرات گسترده در اعتراض به سفر ولیعهد عربستان زدند و جنایات آل سعود علیه ملت‌های مسلمان را محکوم کردند.

معترضان با محکومیت همدستی برخی از سران عرب از جمله حاکمان سعودی برای تجاوز به سوریه، یمن و سازش با رژیم صهیونیستی، شعارهایی علیه حاکمان آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.

انتهای پیام

captcha