برپایی جشنواره قرآن و عترت خورشید آل‌یاسین در شاهرود
کد خبر: 3790613
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

برپایی جشنواره قرآن و عترت خورشید آل‌یاسین در شاهرود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت خورشید آل‌یاسین ویژه دانش‌آموزان در شهرستان‌های شاهرود و بسطام در حال برگزاری است.

احمد شعبانی، مسئول کانون فرهنگی ـ هنری مسجد رسول اکرم(ص) شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان این مطلب گفت: مرحله نخست و مقدماتی چهارمین جشنواره قرآن و عترت خورشید آل یاسین ویژه دانش‌آموزان مقطع مهد و پیش‌دبستانی تا پایان مقطع ابتدایی و همچنین دانش‌آموزان پایه دهم تحصیلی در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و اجزاء و جزء سی‌ام قرآن و همچنین مفاهیم جزء سی‌ام قرآن برپا شد.
وی با اشاره به اینکه امسال طی مذاکراتی که با آموزش و پرورش شاهرود و بسطام انجام دادیم، این جشنواره میان مدارس این شهرستا‌ن‌ها در حال انجام است، اظهار کرد: مرحله دوم این جشنواره با برگزیدگان مدارس و در مرحله شهرستانی تا دوم اسفندماه در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) شاهرود در حال برگزاری است.
شعبانی اظهار کرد: این مسابقات در مرحله مقدماتی بیش از 10 هزار شرکت‌کننده داشته است که در 120 مدرسه و با اعزام حدود 70 داور از سوی این کانون انجام شد. همچنین این مسابقات با همکاری آموزش و پرورش شهرستان‌های شاهرود و بسطام و با مشارکت اداره‌ بهزیستی این شهرستان‌ها به صورت شفاهی انجام شده است.
وی با تأکید بر اینکه مسابقات فوق با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای جدید میان دانش‌آموزان انجام می‌گیرد، ادامه داد: در حاشیه این مسابقات نیز مسابقه‌ای با عنوان «نغمه‌های آسمانی» با موضوع اذان، مداحی و دکلمه‌خوانی و شعر و سرود و روایت‌گری و مجری‌گری در سطح تمامی مدارس این شهرستان‌ها در حال برپایی است که مرحله شهرستانی و نهایی آن نیز دوم اسفندماه با رقابت برترین‌ها در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) شاهرود برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha