کتاب «احکام و قواعد کسب‌وکار و تجارت» منتشر شد
کد خبر: 3790625
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
از سوی نشر پایگاه فرهنگ؛

کتاب «احکام و قواعد کسب‌وکار و تجارت» منتشر شد

گروه اقتصاد ــ کتاب «احکام و قواعد کسب‌وکار و تجارت» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین حمید فغفور مغربی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی از سوی نشر پایگاه فرهنگ منتشر شد.

کتاب «احکام و قواعد کسب‌وکار و تجارت» منتشر شد

به گزارش ایکنا، این کتاب، یکی از دروس برخی رشته‌های دانشگاهی مانند مدیریت بازرگانی است که پس از چند ترم تدریس توسط نگارنده، جهت استفاده دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه تدوین شده است.

موضوع این کتاب که در چهار فصل منتشر شده، بررسی فراگیر و جامع آموزه‌های دینی درباره کسب‌وکار و تجارت است. در فصل اول این کتاب، به تعاریف، کلیات و مفاهیم واژگان کلیدی پرداخته شده است. نویسنده این کتاب در فصل دوم به انواع قراردادهای کلی و خاصِ کسب‌وکار و تجارت پرداخته و ویژگی‌های آن‌ها را بیان کرده است.

در فصل سوم کتاب «احکام و قواعد کسب‌وکار و تجارت» به انواع قراردادهای نامعین امروزی مانند بیمه، بانکداری و مؤسسات اعتباری، خیریه‌ها و وقف، همراه با تاریخچه مختصری از سیر تحولات آن‌ها پرداخته شده و به‌ اجمال از مبانی نظری آن‌ها سخن گفته شده است. در فصل چهارم نیز به قواعد فقهی و کاربردی در کسب‌وکار و تجارت و هم‌چنین تبیین قواعد و تطبیق آن بر بازار کار، تولید، توزیع و خدمات پرداخته شده است.

یادآور می‌شود، چاپ اول کتاب «احکام و قواعد کسب‌وکار و تجارت» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین حمید فغفور‌مغربی به قیمت ۱۸ هزار تومان از سوی نشر پایگاه فرهنگ در شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha