واکنش به اتهام‌زنی علیه مرکز اسلامی هامبورگ
کد خبر: 3790626
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

واکنش به اتهام‌زنی علیه مرکز اسلامی هامبورگ

گروه بین‌الملل ـ پخش برنامه‌ای از یکی از شبکه‌های تلویزیونی آلمان که در بخشی از آن اینگونه برداشت می‌شود که شخصی از سوی مرکز اسلامی هامبورگ تهدید به قتل شده، واکنش شدید خطیب نماز جمعه هامبورگ را در پی داشته است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ دیروز (26 بهمن ماه) در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه مسجد امام علی(ع)  به این ادعا و تهمت بزرگی که به این مرکز وارد شده، اشاره و اعلام کرد: چنین ادعایی، سخنی بسیار بزرگ است و تهمتی با این ابعاد نمی‌تواند هیچ گونه سنخیتی با مرکز اسلامی هامبورگ که سابقه‌ای طولانی و شصت ساله در این شهر دارد، داشته باشد. آیا در طول سالیانی که از حیات مرکز اسلامی هامبورگ می‌گذرد می‌توانید موردی پیدا کنید که در آن تشویق به افراطی گری و یا خشونت و اعمال غیر انسانی شده باشد که امروز چنین اتهامات بی اساسی به این مرکز وارد می کنید.

بنا به اعلام مرکز اسلامی هامبورگ، حجت الاسلام مفتح با تأکید بر این مرکز پس از روشن شدن کامل این قضایا پیگیری‌هایی را نیز خواهد داشت، اظهار کرد: کسانی که با مرکز اسلامی هامبورگ و سابقه آن آشنا هستند و همین‌طور مردم شهر هامبورگ که این مسجد در کنار آنهاست و  هر روز و یا در طول هفته با آن روبرو می‌شوند، همگی عملکرد واضح و شفاف مرکز را شاهد هستند.

وی افزود: این مرکز چیزی برای مخفی کردن نداشته و ندارد و همه روزه تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را به صورت شفاف در سایت مرکز و شبکه‌های  مجازی مرکز منتشر می‌کند، در نتیجه جایی برای چنین توهمات و تهمت‌هایی باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام مفتح در بخش دیگری از سخنان خویش اصول راهبردی مرکز اسلامی هامبورگ از ابتدای تأسیس و در طول عمر شصت ساله این مرکز را تبیین کرد و صلح و دوستی با همه مردمان، گفتگو و دیالوگ با پیروان ادیان و مذاهب، پایبندی و احترام به قوانین، تأکید بر اخلاق فردی و اجتماعی، مقابله با افراطی گری، قانون شکنی و خشونت را از جمله این اصول برشمرد.

وی در پایان یک بار دیگر مرکز اسلامی هامبورگ را از چنین اتهاماتی مبرا دانست و گفت: این مرکز از ابتدا بر پایه تقوا پایه‌گذاری شده و مانند درختی است که هر روز میوه‌های جدیدی را به جامعه بشری عرضه می‌کند و تمامی افراد این مرکز و کسانی که به آن رفت و آمد دارند، باید پاسدار حریم و حرمت آن باشند.

انتهای پیام

captcha