نماز با معرفت انسان را از سقوط شخصیت نجات می‌دهد/ تجلیل از نو مکلفان بوشهری
کد خبر: 3790633
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
آیت‌الله صفایی بوشهری:

نماز با معرفت انسان را از سقوط شخصیت نجات می‌دهد/ تجلیل از نو مکلفان بوشهری

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر گفت: پروردگار سبحان فریضه نماز را بر ما واجب کرده است و حتما در این واجب دینی مصلحتی بوده و آن این که نماز با معرفت، انسان را از عوامل سقوط شخصیتی به مانند «ثروت، شهوت، شهرت و قدرت» نجات می‌دهد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آئین تجلیل جشن بندگی فرزندان کارکنان و افتتاح نمازخانه فرودگاه‌های مرکز استان، روز گذشته، 27 بهمن‌ماه، در محل اداره کل فرودگاه‌های بوشهر با قرائت جاوید کیهانی‌پور، قاری جوان برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در این مراسم، گام دوم استقامت و سربلندی با طلوع دهه پنجم انقلاب اسلامی را تبریک گفت و یاد امام و شهدا را گرامی داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به آیه شریفه 24 و 25 سوره مبارکه مطففین، گفت: صحنه‌های زیبایی را در قیامت می‌بینیم و اینکه بهشتیان از آرامش زیادی برخوردار هستند و آرامش یکی از زیبایی‌های بهشت است.

وی در ادامه افزود: اهل بیت رسول‌الله‌(ص) زیباترین شکل بخشش را داشتند و این عمل صالح را انجام می‌دادند چون زمینه توجه بندگان را به خدا ایجاد و برقرار می‌کرد.

استاد تفسیر دانشگاه خلیج فارس بندر بوشهر به تفسیر آیه 284 سوره بقره «لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِنْ تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُمْ بِهِ اللَّهُ فَيَغْفِرُ لِمَنْ يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» پرداخت و بیان کرد: هر کس زندگی خود را به سبک قرآنی و اهل بیتی تنظیم و برنامه‌ریزی کند، از آرامش و موفقیت برخوردار خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه اصول دین از شاخصه‌های جامعه مسلمانان موحد است، عنوان کرد: انسان موجودی است که فوق‌العاده نیاز به کمک دارد و این فقر ذاتی است. فقر مادی قابل کنترل و مدیریت است، اما نوع دیگری از فقر، معنوی است و هر چیزی که غیر مادی است در این سیکل می‌گنجد؛ لذا انسان‌های بزرگ کسانی هستند که در فراز و فرودهای زندگی با صبر و اقامه نماز بر مشکلات فائق می‌آیند.

نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» گفت: صبر شخصیت انسان را در برابر مشکلات محکم کرده و فرد با اقامه نماز ارتباط خوبی با خدا برقرار می‌کند، صبر انسان را حفظ می‌کند تا فرو نریزد و نماز عامل آبادانی شخصیت انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز عامل قبولی دیگر اعمال است، ادامه داد: انسان اگر کار و عمل خیری انجام دهد و هر سال به حج برود و به نیازمندان کمک کند ولی در اقامه نماز دقت نکند و کاهلی کند، سایر اعمال او تحت محاسبه الهی قرار می‌گیرد و بدین جهت است که پروردگار سبحان فریضه نماز را بر ما واجب کرده است و حتما در این واجب دینی مصلحتی بوده و آن این که نماز با معرفت، انسان را از عوامل سقوط شخصیتی به مانند «ثروت، شهوت، شهرت و قدرت» نجات می‌دهد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) شهرستان بوشهر اظهار کرد: نماز انسان را از سقوط شخصیتی نجات می‌دهد و بر اساس «إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» شخصیت را معماری می‌کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نماز نجات‌بخش و کمال‌آفرین است، افزود: بهترین ثروت تقوا است و نماز رکن اساسی زندگی ما است. همه باید برنامه کارمان را با وقت اقامه نماز تنظیم کنیم نه اینکه نماز را به خاطر شرایط کاری به تعویق بیاندازیم، باید سعی بر مداومت اقامه نماز جماعت در مساجد داشته باشیم.

تجلیل از فرزندان نو مکلف کارکنان فرودگاه بوشهر

خاطرنشان می‌شود، در این آئین بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری؛ از ایمان پولادی، حسین عرب‌زاده، مجید رفیع، مهدی پولادی، هلیا اسماعیلی، ریحانه جمالی، هستی مشهدپور و فاطمه برزگری، نو مکلفان این مراسم با اهدای لوح تقدیر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از سوی امام جمعه بوشهر تجلیل به عمل آمد.

وقف امام جمعه بوشهر به نمازخانه فرودگاه

گفتنی است، امام جمعه بوشهر قاب فرش اهدایی اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر را وقف نمازخانه این اداره کل کرد.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha