ادعای حضور نیروهای حزب‌الله در ونزوئلا صحت ندارد
کد خبر: 3790638
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
سیدحسن نصرالله:

ادعای حضور نیروهای حزب‌الله در ونزوئلا صحت ندارد

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ادعای آمریکا مبنی بر حضور نیروهای حزب‌الله در ونزوئلا یا آمریکای جنوبی صحت ندارد و ما هیچ نیروی سازماندهی شده‌ای خارج از مرزهای خود نداریم.

ادعای حضور نیروهای حزب‌الله در ونزوئلا صحت نداردبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار؛ سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در جشنواره هدایت‌گران راه که به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید در لبنان برگزار شد، در مورد ویژگی‌های برجسته آنان سخنرانی کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود نشست ورشو و نتایج آن را مورد ارزیابی قرار داد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای این جشنواره گفت: فرماندهان شهید ما نقاط مشترک زیادی دارند، آنها در ویژگی‌هایی مانند اخلاق خوب، یاری مردم، قدرت و تقوی مانند هم بودند. یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک فرماندهان شهید امید به آینده و اعتماد به وعده الهی و کمک گرفتن از خداوند است. آنها صبور، قوی و استوار بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: شیخ راغب حرب از جمله کسانی بود که ارتش اشغالگر از او می‌ترسید و وجود او لرزه بر تن این نیروهای چند ملیتی می‌انداخت. او از روز اول اعتقاد داشت که اشغالگران از این سرزمین خارج خواهند شد.

سیدحسن نصرالله گفت: آمریکا و اسرائیل در طول این سال‌ها هر کاری که می توانستند برای تضعیف مقاومت انجام دادند، اما مقاومت در لبنان و منطقه هر روز قوی‌تر شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امکاناتی که مقاومت امروز در اختیار دارد، بسیار بیشتر از امکاناتی است که در سال 2000 در اختیار داشت.

وی گفت: گروه‌های تکفیری و سازمان‌های کشورهای حوزه خلیج فارس همگی ابزاری در دست آمریکا و اسرائیل هستند. آنها گمان می‌کنند که قدرت مقاومت به خاطر وجود پول یا سلاح است و به همین خاطر سعی دارند با تحمیل تحریم ها قدرت ما را بکاهند. اما این را بدانند که قدرت مقاومت ناشی از پول و سلاح نیست.

سیدحسن نصرالله افزود: ادعای آمریکا مبنی بر حضور نیروهای حزب‌الله در ونزوئلا یا آمریکای جنوبی صحت ندارد و ما هیچ نیروی سازماندهی شده‌ای خارج از مرزهای خود نداریم.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها به ارتش خود اعتماد ندارند، اما ما به مقاومت خود اعتقاد داریم. آنها مطمئن هستند که مقاومت می‌تواند وارد الجلیل شود، اما مطمئن نیستند که ارتش آنها می‌تواند وارد جنوب لبنان شود.

 دبیر کل حزب‌الله لبنان، گفت: آمریکا برای به شکست کشاندن مقاومت در منطقه به نشست ورشو رفت و قبل از آن نیز کنفرانس‌های زیادی علیه سوریه و مقاومت لبنان تشکیل داد، اما هیچ‌یک نتیجه‌بخش نبود.

وی در ادامه افزود: این محور مقاومت بود که منطقه را نجات داد و آن را از لوث وجود تروریست‌ها پاک کرد. این ارتش عراق بود که در جنگ با داعش پیروز شد و در نبردهای بزرگ با داعش ارتش سوریه فعال بود. آمریکا چه کاری انجام داد غیر از این که مانع‌تراشی کرد.

سید‌حسن نصرالله در مورد مشکلات داخلی لبنان هم گفت: ما نمی‌خواهیم وارد درگیری‌های داخلی شویم و اینکه به مسائل داخلی می‌پردازیم، به دنبال جمع‌آوری مال نیستیم. این کار شرعا و قانونا حرام است. ما فقط می‌خواهیم مشکلات لبنان را حل کنیم.

وی ادامه داد: ایرانی‌ها قبلا در مورد کمک در زمینه حل مشکل برق در لبنان ابراز آمادگی کردند، اما دولت لبنان حمایت ایران را به دلیل وتوی آمریکا و عربستان نپذیرفت. این ساده‌لوحی است که کمک ایران برای حل مشکلات خدماتی لبنان را بهانه‌ای برای افزایش نفوذ این کشور در لبنان بدانیم. من می‌گویم اگر امروز کمک ایران را پذیرفتید که من هم استقبال می‌کنم، ولی اگر نپذیرفتید با مسئولیت خودتان خواهد بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان، گفت: ما همگی در یک کشتی هستیم و این که صحبت از فروپاشی اقتصادی می‌شود، اگر صحت داشته باشد یا نداشته باشد، همه ما را درگیر می‌کند. ما در یک جنگ حقیقی با فساد مالی قرار داریم. حزب‌الله گام اول را برای مبارزه با فساد برداشته است و یک پرونده کامل در مورد 11 میلیارد دلاری که از جیب مردم خرج شده، ارائه کردیم. ما برای حفاظت از اموال بیت‌المال مبارزه می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha