درخواست ترکیه برای واسپاری شمال سوریه به آنکارا
کد خبر: 3790782
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

درخواست ترکیه برای واسپاری شمال سوریه به آنکارا

گروه بین‌الملل ــ وزیر دفاع ترکیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد: باید منطقه امن شمال سوریه ایجاد و کنترل آن به ترکیه سپرده شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ خلوصی آکار (وزیر دفاع ترکیه) علاوه بر دیدار با هیئت‌های آمریکایی در مونیخ با وزیر دفاع لبنان و مستشار امنیت اقلیم کردستان عراق نیز گفت‌وگو کرد.

آکار در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ٬ با هیئتی از سناتورهای آمریکایی٬ پاتریک شاناهان (سرپرست وزارت دفاع) و جیمز جفری (نماینده ویژه ترامپ در سوریه) دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار٬ آکار یک بار دیگر بر این مسئله تاکید کرد که لازم است منطقه امن در شمال سوریه ایجاد و کنترل کامل آن به ترکیه سپرده شود.

وی همچنین افزود: در حال حاضر اصلی‌ترین مانع در روابط  آنکارا – واشنگتن٬ حمایت نظامی و سیاسی آمریکا از گروه تروریستی «پ.ک.ک» و نهاد اقماری آن یعنی «ی.پ.گ» است و ما می‌خواهیم در مسافت 440 کیلومتری شرق فرات٬ جایی برای حضور «ی.پ.گ» نماند.

وزیر دفاع ترکیه همچنین با الیاس بو صعب (وزیر دفاع لبنان) و مسرور بارزانی (مستشار امنیت اقلیم کردستان عراق) دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است، کنفرانس امنیتی مونیخ، کنفرانسی در دست بخش خصوصی است که در زمینه سیاست‌های امنیت جهانی فعالیت می‌کند. این همایش هر ساله در ماه فوریه در هتل بایریشر هوف در مونیخ آلمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha