تجلیل از ۴۰ بانوی دفاع مقدس و انقلاب/۴۰ کتاب انقلابی رونمایی شد
کد خبر: 3790886
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

تجلیل از ۴۰ بانوی دفاع مقدس و انقلاب/۴۰ کتاب انقلابی رونمایی شد

گروه جهاد و حماسه ــ ۴۰ بانوی فعال حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در برنامه فصل رویش تجلیل و قدردانی شد و ۴۰ کتاب صوتی و ۴۰ کتاب چاپی نیز رونمایی شد.

تجلیل از ۴۰ بانوی دفاع مقدس و انقلاب/۴۰ کتاب انقلابی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ویژه‌برنامه «فصل رویش» صبح یکشنبه، 28 بهمن‌ماه با تجلیل از بانوان فعال در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع مقدس و جمعی از بانوان فعال انقلابی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به رویش‌های انقلاب گفت: در این مراسم از زنان و دختران جوان که از رویش‌های انقلاب بودند، تجلیل می‌شود، روحیه ایثار، فداکاری و مجاهدت‌های این زنان، زنده کننده روحیه ایثار در دفاع مقدس و اوایل انقلاب اسلامی است. کسانی که نه انقلاب و نه امام خمینی(ره) را دیده‌اند، چه می‌شود که این پیشینه درخشان را دارند. در این راستا، ۴۰ بانوی ایثارگر جوان را انتخاب کردیم که این گزینش بسیار سخت بود.
وی افزود: از پیروزی انقلاب تا کنون با وجود اینکه ریزش‌هایی نیز وجود داشته، اما رویش‌هایی نیز بودند که انقلاب را حفظ کردند و هر چقدر مستکبران عربده بکشند، لرزه‌ای بر اندام انقلابی‌ها نخواهد افتاد.
سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به برنامه‌های این سازمان در چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: امسال ۲ هزار برنامه به همین مناسبت اجرا شده است که یکی از آن‌ها اجرای تئاتر خیابانی «نامیرا» است که در پارک دانشجو اجرا می‌شود و درباره شکست داعش است که از همه حاضران دعوت می‌کنم به دیدن این تئاتر بروند.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه فصل رویش بود که از ۴۰ رویش انقلاب در حوزه‌های گوناگون تجلیل شد.
اوحدی با اشاره به نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: زنان از ابتدای انقلاب تاکنون با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) توانستند در عرصه‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ... نقش‌آفرینی کنند و امروز به برکت انقلاب، ۲۵ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور را زنان تشکیل می‌دهد در حالی که پیش از انقلاب، درصد از زنان در این عرصه بودند و یا امروز شاهد حضور نرگس آبیار در عرصه هنر هستیم که جوایز ارزشمندی را در این عرصه دریافت کرده است.
وی ادامه داد: در اردوگاه‌های بعثی دشمن در زمان جنگ تحمیلی، ۱۶۰ اسیر زن داشتیم، اما پنج تن از آن‌ها الگوی مقاومت بودند که در جبهه‌های جنگ اسیر شدند و در مقابل سربازان بعثی، سر تسلیم فرود نیاوردند. همچنین ۷ هزار شهید زن در عرصه دفاع مقدس و ۵ هزار جانباز زن تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
اوحدی در ادامه گفت: امسال در ایام نوروز با همکاری سیمای جمهوری اسلامی، بنا داریم از ۴۰ چهره برتر سال تجلیل کنیم که ۴۰ درصد از آن‌ها از بانوان هستند و این انتخاب را سخت‌تر می‌کرد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری درباره چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید شرایط امروز و قبل از ۲۲ بهمن و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را تحلیل و بررسی کنیم. قبل از ۲۲ بهمن شاهد یک تقابل جدی دو تفکر بودیم. یکی جبهه استکبار بود که ائتلاف نامیمونی را در راستای هجمه به ارزش‌های انقلاب را بستند که سناریوی بسیار خطرناکی بود. عربستان ۱۸۰ میلیون دلار در این زمینه هزینه کرد و در کنار ۳۶۰ کانال فارسی هجمه تبلیغاتی را آغاز کردند و سردمداران صهیونیستی نیز با مصاحبه‌هایی گفتند که نمی‌گذارند ملت ایران، ۴۰ سالگی انقلاب را ببینند. اما همه این نقشه‌ها و سناریو‌ها با شکست مواجه شد که کنفرانس ورشو بخش مهمی از این سناریوی شکست خورده بود و انتظار داشتند مردم حضور کمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشد، اما همه این امید‌ها به یأس بدل شد.
وی در ادامه جنایت تروریستی در زاهدان را یک پازل از همان سناریو دانست و بیان کرد: بیانیه مقام معظم رهبری، به مثابه خطاب به جوانان صادر شد و نهیب و عتاب به مسئولان بود. مردم در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سخت‌ترین شرایط را تحمل کردند و امروز در چهل سالگی انقلاب، حقارت و زبونی دشمن را شاهد هستیم.
اوحدی یادآور شد: نقش زنان در خودسازی، جامعه سازی و تمدن‌سازی کلیدی و جدی است و امروز در قله تمدن‌سازی هستیم.
امیر محمد فهمیده، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در هر شرایطی که با بانوان ملاقات داشتند، زیباترین و شیواترین کلمات را برای آن‌ها به کار می‌بردند و شایسته‌ترین احترام را برای آن‌ها داشتند.
وی افزود: زنان در عصر ما ثابت کردند که همدوش مردان و مقدم بر آن‌ها هستند و حضور زنان خوش‌فکر، ممتاز و رویش‌های انقلابی زن مسلمان در تاریخ ایران بی‌سابقه است و همه این‌ها از دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره زنان ناشی می‌شود. امروز، زن مسلمان هویت مستقلی داشته و این از نقطه‌های درخشان انقلاب اسلامی است و زنان در متن تاریخ بوده و در حاشیه نیستند.
امیر فهمیده در ادامه با اشاره به گام دوم انقلاب بیان کرد: در انقلاب کبیر انقلاب اسلامی در حالی ۴۰ سالگی را پشت سر گذاشت و قدم در دهه پنجم نهاد که اگر چه دشمنان به دنبال شکست آن بودند، اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه به دنیال پیشرفت و سربلندی ایران هستند.
وی یادآور شد: بیانیه مقام معظم رهبری، تجدید مطلعی برای جوانان با انقلاب و منشوری برای خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی خواهد بود.
در پایان این برنامه از محبوبه بلباسی، سمیرا شاهوردی و نعیمه اسلام لو از بانوان فعال و برتر حوزه دفاع مقدس و ۳۷ بانوی موفق و فعال حوزه انقلاب اسلامی تجلیل و قدردانی شدند. همچنین ۴۰ عنوان کتاب و ۴۰ کتاب صوتی با حضور فرزند سردار قاسم سلیمانی رونمایی شد.
انتهای پیام

captcha