برگزاری نشست صمیمی جانبازان، آزادگان و ایثارگران روحانی در کردستان
کد خبر: 3790906
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

برگزاری نشست صمیمی جانبازان، آزادگان و ایثارگران روحانی در کردستان

گروه سیاسی ــ نشست صمیمی جانبازان، آزادگان و ایثارگران روحانی کردستان با نماینده ولی فقیه استان امروز، ۲۸ بهمن‌ماه در کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، نشست صمیمی جانبازان، آزادگان و ایثارگران روحانی کردستان با نماینده ولی‌فقیه استان امروز، 28 بهمن‌ماه در کردستان برگزار شد.
در این نشست ماموستایان جانباز و ایثارگر به بیان خاطرات و رشادت‌های شهدای روحانی استان کردستان پرداختند و مظلومیت شهدای روحانی استان را بازگو کردند.
شهدای روحانی به جرم امر به معروف به شهادت رسیده‌اند
ماموستا سیدحسین حسینی، امام جمعه سقز در این دیدار با بیان خدمات ماموستایان دینی به نظام و انقلاب بیان کرد: شهدای روحانی استان کردستان به جرم بیان امر به معروف و نهی از منکر و خیانت نکردن به مملکت در بدترین شکل ممکن ترور شده و به شهادت رسیده‌اند.
وی با تأکید بر ارج نهادن به جایگاه خانواده شهدا و ایثارگران بیان کرد: گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و حفظ جایگاه خانواده شهدا یکی از ضروریات کنونی کشور است و مسئولان باید این امر را همواره مورد توجه قرار دهند.
ماموستا حسینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای حفظ دین اسلام و کوتاه کردن دست دشمنان از خاک کشور به پیروزی رسید، عنوان کرد: امروز در سراسر جهان مسلمانان زیادی وجود دارند که در بدترین شرایط زندگی و جنگ و خونریزی به سر می‌برند که امیدواریم با یاری حق تعالی این کشورها نیز از دست ایادی استکبار نجات پیدا کنند.
ماموستا خلیل آدابی، امام جمعه شهرک بهاران سنندج نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: در زمان رژیم ستمشاهی ما در کوه‌‌ها برای جوانان کلاس‌‌های تعالیم اسلامی را برگزار می‌کردیم و به آن‌ها آموزش‌های دینی و اسلامی را می‌دادیم تا زمانی که نداهای انقلاب برپا شد و ما با قرار گرفتن در مسیر انقلاب جوانان را به این مسیرهدایت می‌کردیم.
وی با تبریک چهلمین پیروزی انقلاب افزود: انقلاب اسلامی در استان کردستان خدمات زیادی از جمله آب، برق، گاز را در اختیار تمام خانواده حتی در صعب‌العبورترین مکان ها قرار داده است که امیدواریم خداوند متعال این انقلاب را از آسیب دشمنان در امان دارد تا بتواند خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد.

مسئولان به وضعیت فقرا بیشتر رسیدگی کنند
ماموستا آدابی باتأکید بر توجه ویژه مسئولان به فقرا در جامعه عنوان کرد: به دلیل شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی و گرانی‌های به وجود آمده، فقرا در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند که باید مسئولان بیشتر از هر کاری به آن‌ها رسیدگی کنند.
وی با اشاره به اینکه اعلالم شده که کسانی که کمتر از سه میلیون درآمد در ماه دارند، زیر خط فقر هستند، افزود: فقرا در شرایط کنونی جامعه کمتر از یک میلیون درآمد برای خود و خانواده اشان دارند که این جوابگوی هیچ یک از نیازهای انان نیست و همین امر وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.
ماموستا رحیم عباسی، عضو شورای افتای بانه و از ایثارگران استان در ادامه این جلسه گفت: انقلاب اسلامی ایران روز به روز و سال به سال بیشتر می‌درخشد و در درگیری‌های کنونی جهان انقلاب اسلامی زمینه را برای درخشش اسلام بیشتر می‌کند.

نام انقلاب اسلامی برای کشورهای استکباری باعث ترس و هراس می‌شود
ماموستا عبدالسلام کریمی یکی از نخبگان جامعه ایثاگری استان کردستان و از اساتید دانشگاه‌های استان با اشاره به جشن چهل سالگی انقلاب افزود: ۴۰عدد مبارکی است چراکه۴۰ سالگی به معنای رسیدن به تکامل و عقلانیت است و باید عقلانی فکر کرد.
ماموستا کریمی اعلام کرد: امروز دیگر انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال به قدرت و اقتداری رسیده که نامش برای سایر کشورهای استکباری باعث ترس و هراس شده است.
وی با اشاره به اینکه درست است امروز مشکلات و مسایلی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: این مشکلات با حرف زدن رفع نمی شود، بلکه باید این سخنان و جلسات عملی شود.
این استاد دانشگاه اعلام کرد: یکی از مصادیق و مظاهر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، احترام و تکریم خانواده شهداست اگر رهبر فرمودند که شهدای استان کردستلن مظلوم ترین شهدای کشور هستند؛ لذا باید خدمت به خانواده شهدا مضاعف تر و تکریم ها بیشتر باشد.
وی یکی دیگر از مصادیق گرامیداشت یاد شهدا را این است که خانواده شهدا درربطن جامعه وجود داشته باشد و به حاشیه رانده نشوند.
انتهای پیام

captcha