نماز، عابد واقعی را مهیای نبرد زندگی می‌کند
کد خبر: 3790911
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
استاد مرکز تخصصی نماز کشور:

نماز، عابد واقعی را مهیای نبرد زندگی می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ ــ آمنه لطفیان سرگزی با اشاره به اینکه نماز و عبادت حیات را پر‌معنی‌تر و عابد واقعی را مهیای نبرد زندگی می‌کند، گفت: نماز به جوان نمازگزار می‌فهماند که جهت‌گیری مداوم به‌سوی هدف و مقصود نهایی، خداوند است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کارگاه آموزشی «نماز اسلامی در اندیشه و سيره آیت‌الله سیدشهاب‌الدين مرعشی نجفی» ‌با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی بن ابیطالب(ع)، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، جمعیت هلال احمر استان قم با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی، 28 بهمن‌ماه در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در این کارگاه آموزشی گفت: از دیدگاه آیت‌الله سید‌شهاب‌الدين مرعشی نجفی نماز طرح و نقشه است جهت توجه مداوم به خداوند. نماز راهی است که جوان نمازگزار را به رستگاری و سعادت واقعی می‌رساند.
وی بیان کرد: نماز جوان نمازگزار را از راه‌های انحرافی و جاده‌های خطرناک که به وفور در مسیر اصلی جوان قرار می‌گیرد را نجات می‌دهد؛ گاه این مسیرها، آن‌قدر فریبنده و دل‌انگیز هستند که فرد را در راه اصلی دچار تردید و اشتباه می‌کند، در واقع نماز به او ضرورت حفظ جهت صحیح را می‌فهماند و اینکه جهت‌گیری مداوم به‌سوی هدف و مقصود نهایی، خداوند است.
استاد مرکز تخصصی نماز کشور ادامه داد: آیت‌الله مرعشی نجفی معتقد بودند که جوان نماز‌گزاری که هر روز چندین بار مضامین الهی را تکرار کند، در قلب و روح او جنبشی به‌سوی حق و حرکتی به‌سوی پاکی و تقوی پیدا می‌شود و موجب می‌شود از کارهای زشت و ناپسند دوری کند.
عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه با اشاره به اینکه نماز کلیدی برای حل بسیاری از مشکلات است، گفت: از خداوند متعال در سایه بردباری، استقامت و نماز یاری جویید و این مسئله جز برای اهل خشوع سنگین است.
وی ادامه داد: اصولا اظهار عجز و انکسار به درگاه با جلال الهی و عرض دعا و نیایش از ضروریات حیات آدمی و دارویی برای جبران ضعف‌های معنوی، ایجاد حس استقامت و پایداری در سختی‌ها، مبارزه با مشکلات، مقاومت روحی با وسوسه‌های شیطانی، تقویت روانی برای رفع ترس و هراس و مقابله با معضلات وعدم حرمان از شکست است که یک نوع انسجام معنوی و اطمینان در روح انسان را حادث می‌کند.
لطفیان سرگزی با اشاره به اینکه نماز و عبادت حیات را پر‌معنی‌تر و عابد واقعی را مهیای نبرد زندگی می‌کند، گفت: انسان نیازمند زندگی اجتماعی است و شخصیت او بدون آن رشد نمی‌کند. به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، نماز واقعی، میلیون‌ها انسان بی‌تفاوت، بی‌اراده و بی‌تعهد را به انسان‌‌های با مسئولیت، با اراده، متعهد، مصمم، متحرک و دارای مقصد و هدف تبدیل می‌کند.
مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی افزود: نماز امر عظیمی است که می‌تواند جامعه را از ذلت و زبونی به اوج قدرت و عزت درآورد. نماز به انسان می‌فهماند که تو در مقابل خداوند متعال، مخلوقات و آفریده‌های او موجودی کوچک و ناچیز به‌شمار می‌آیی و در کل جهان آفرینش که همه حیوانات، نباتات و جمادات آن در حال حمد و ثنای الهی هستند، ذره‌ای بیش نیستی.
وی بیان کرد: نماز سراسر آموزش خضوع و فروتنی است؛ نماز یک عمل مهم عبادی و یک غذای جامع برای روح انسان بوده و وجود گرفتاری‌ها و سختی‌ها در زندگی الزاما نمی‌تواند به خواندن یا نخواندن نماز ارتباطی داشته باشد.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha