جزئیات سیزدهمین مسابقات «مدهامتان» استان تهران/ اختتامیه با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی
کد خبر: 3790938
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
حجت‌الاسلام تختی‌پور تشریح کرد:

جزئیات سیزدهمین مسابقات «مدهامتان» استان تهران/ اختتامیه با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر اجرایی مسابقات قرآنی مدهامتان استان تهران به تشریح جزئیات برگزاری سیزدهمین دوره این مسابقات پرداخت و از برگزاری مراسم اختتامیه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی تختی‌پور، دبیر اجرایی مسابقات قرآنی مدهامتان استان تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با برگزاری سیزدهمین دوره این مسابقات اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان استان تهران ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان تهران و در دو مقطع سنی 7 تا 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی مدهامتان استان تهران با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد، گفت: سیزدهمین دوره در هشت رشته حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی (ویژه آقایان)، حفظ جزء 30، قرائت نماز، نقاشی آیات قرآن و اذان (ویژه آقایان) برگزار و اجرا می‌شود.

تختی‌پور در ادامه با بیان اینکه مسابقات طی روز جمعه، سوم اسفندماه سال جاری در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار می‌شود، تصریح کرد: تعداد 763 متسابق اعم از آقایان و بانوان و در رشته‌های مختلف مسابقات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی مدهامتان استان تهران اظهار کرد: در پایان برگزاری مسابقات، نفرات اول تا سوم هر رشته به شرط رسیدن به حد نصاب حداقل نمره (70 به بالا) همراه با اعطای لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود تجلیل خواهند شد. همچنین، نفرات اول و دوم هر رشته نیز به مسابقات مدهامتان کشوری که طی اردیبهشت‌ماه سال آتی در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: افزوده شدن بخش نقاشی آیات قرآنی که بخش هنری مسابقات است، از ویژگی‌ها و تفاوت‌های مسابقات امسال نسبت به سال گذشته است.

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی مدهامتان استان تهران اظهار کرد: اگر مسابقات تا غروب روز سوم اسفندماه به پایان رسیده و هیئت داوران نیز تا آن زمان نتایج را بررسی کرده و نفرات برتر را معرفی کنند، مراسم اختتامیه مسابقات در همان روز و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار می‌شود و اگر مسابقات و نیز اعلام نتایج آن در همان روز به پایان نرسید، مراسم اختتامیه نیز طی روزهای بعد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha