استقبال بانوان از فراخوان نمایشگاه دختران خیابان انقلاب
کد خبر: 3790972
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

استقبال بانوان از فراخوان نمایشگاه دختران خیابان انقلاب

گروه هنر ــ با توجه به اعلام فراخوان نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی‌خط و نقاشی با عنوان «دختران خیابان انقلاب»، این فراخوان با استقبال مخاطبان مواجه شده و تاکنون بیش از 100 اثر به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شده است.

به گزارش ایکنا محمد بخشی‌زاده، نمایشگاه‌گردان نمایشگاه دختران خیابان انقلاب گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، نگاه به ارزش معنوی و حقیقی هنر تغییر کرد و تاکنون چندین نسل از هنرمندان ارزشی پا به عرصه فعالیت حرفه‌ای نهاده‌اند. با توجه به هجمه سنگین دشمن در راستای شبیخون فرهنگی به پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدف قرار گرفتن بانوان به عنوان ارکان تأثیرگذار جامعه و با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درباره نگاه ویژه به مقوله فرهنگ‌سازی از طریق اهتمام به هنر به عنوان ابزاری تاثیرگذار و قدرتمند در جنگ نرم، و با توجه به سبقه بسیار خوب و ضریب نفوذ بالای سازمان بسیج دانشجویی در بین دانشگاهیان و جوانان، فراخوان نمایشگاهی با عنوان «دختران خیابان انقلاب» در دی‌ماه ۹۷ منتشر و از تمامی بانوان هنرمند در سه رشته خوشنویسی، نقاشی‌‌خط و نقاشی دعوت به عمل آمد تا تصویر آثار خود را به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کنند.
مدیر گروه فرهنگی هنری سدنا افزود: آیات، روایات، احادیث، اسامی، القاب، اشعار و... با محوریت حضرت فاطمه(س)، گرامیداشت مقام زن، عفاف و حجاب و دستاورد‌های بانوان در چهل سالگی انقلاب اسلامی از جمله موضوعاتی هستند که هنرمندان باید حول محور آن به تولید اثر بپردازند.
بخشی‌زاده درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه افزود: به تصویر کشیدن تأثیرات انس با سیره زندگی حضرت زهرا(س) در خلق آثار فاخر هنری، نمایش جزئی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در تربیت هنرمندان متعهد، ارج نهادن به شخصیت زن با تأکید بر تقاوت آزادی و برهنگی، شناساندن ظرفیت‌های فراموش شده هنر ایرانی - اسلامی در بین هنرمندان، ترویج هنر والای اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی، پاسداشت میراث فرهنگی و دینی ایرانی ـ اسلامی، ارج نهادن و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی با تکیه بر حجاب، تولید آثار فاخر هنری با موضوع زندگانی حضرت زهرا(س) و حجاب، شناسایی حمایت و معرفی هنرمندان جوان و... را می‌توان اهداف اصلی این نمایشگاه دانست.
وی درباره استقبال هنرمندان از این نمایشگاه ارزشی اعلام کرد: پس از انتشار فراخوان، با استقبال بسیار خوب هنرمندان ارزشی روبرو شدیم و بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شده است و هم‌اکنون کار داوری این آثار در حال برگزاری است و تا ۳۰ بهمن‌ماه نتایج به طور کامل اعلام خواهد شد.
نمایشگاه دختران خیابان انقلاب توسط معاونت هنر و رسانه بسیج دانشگاه‌های تهران بزرگ با همکاری گروه فرهنگی هنری سِدنا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مقارن با سالروز تولد سرور زنان عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) در موزه هنر‌های معاصر فلسطین برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha