راه‌اندازی نخستین بازارچه كارآفرینی دانشجویی در شیراز
کد خبر: 3790980
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

راه‌اندازی نخستین بازارچه كارآفرینی دانشجویی در شیراز

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز از راه‌اندازی نخستین بازارچه کارآفرینی دانشجویی از 30 بهمن تا 8 اسفند در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدمجتبی واعظ، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز امروز، 28 بهمن‌ماه از راه‌اندازی نخستین بازارچه کارآفرینی دانشجویی از 30 بهمن تا 8 اسفند در این دانشگاه خبر داد و گفت: در این بازارچه دانشجویی تولیدات دانشجویان دانشگاه شیراز و دانشجویان بین‌المللی مستقر در دانشگاه با برپایی بیش از 40 غرفه ارائه می‌شود.
وی افزود: دانشجویان درمدت برپایی این بازارچه محصول‌های تولیدی را در قالب هنری، کشاورزی، صنایع غذایی، زعفران، گیاهی، کارآفرینی، ورک شاپ، تغذیه و نیز صنایع دستی درمعرض بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز یادآور شد: وزارت علوم تحقیقات و فناوری با همکاری دانشگاه شیراز، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی با هدف اشتغالزایی، کارفرینی فارغ التحصیلان و مهارت‌افزایی جامعه هدف این بازارچه دانشجویی را برپا می‌کند.
واعظ بیان کرد: در بازارچه بیش از 180 عنوان نشریه با موضوع‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ادبی،هنری، ورزشی و طنز ارائه می‌شود.
محبوبه البرزی، مدیر اجتماعی و علمی دانشگاه شیراز نیز در ادامه گفت: محصولات ارائه شده دانشجویان در این نمایشگاه باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و توجه به کرامت انسانی عرضه می‌شود.
وی اظهار كرد: تولیدات ارائه شده دانشجویان بین‌المللی کشور‌های همسایه که در دانشگاه شیراز مشغول تحصیل هستند در این بازارچه شامل محصولات هنری، صنایع دستی، مواد غذایی سنتی و سنگ‌های قیمی دست‌ساز است.
مهدی رجبی، دبیر اجرایی بازارچه کارآفرینی و توانمندسازی دانشجویی نیز افزود: پس از فراخوان برپایی این نمایشگاه تولیدات بیش از 80 دانشجو مورد داوری قرار گرفت.
وی یادآور شد: در راستای آشنایی دانشجویان و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه با مهارت‌های اشتغال و مسائل اجتماعی، غرفه مشاوره فرهنگی و کارآفرینی از سوی اساتید راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام

captcha