راه‌یابی 5 انیمشین هنرمندان کردستانی در بخش نهایی جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای
کد خبر: 3791002
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

راه‌یابی 5 انیمشین هنرمندان کردستانی در بخش نهایی جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای

گروه فرهنگی- پنج انیمشین 100 ثانیه‌ای با عناوین «داستان کوتاه»، «رویای نان»، «رد پا» و «هام هام» و انیمیشن «بالانس» به بخش نهایی و رقابتی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای راه یافتند.

به گزارش ایکنا از کردستان، زانیار لطفی، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، 28 بهمن ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای با گذشت 11 دوره و با رویکرد مناسبی که دارد توانسته جایگاه بسیار خوبی را در بین هنرمندان کشور و جهان پیدا کند و به عنوان یکی از جشنواره‌های الف در سطح بین الملل شناخته شده است.
وی افزود: در چندین دوره گذشته جشنواره با توجه به حمایت‌هایی که از طرف رئیس حوزه هنری استان از روند تولید فیلم های کوتاه و 100 ثانیه ای صورت می‌گیرد اتفاقات بسیار خوبی در بخش تولید آثار صورت گرفته است و هم اکنون هنرمندان فیلمساز استان کردستان از جایگاه بسیار ارزشمندی در بخش تولید فیلم کوتاه در کشور و جهان برخوردارند.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان، انیمیشن را یکی از بخش های بسیار تأثیرگذار در بخش فیلم های کوتاه عنوان کرد و گفت: هنرمندان کردستان در این بخش نیز توانسته‌اند خوش بدرخشند و در دوره گذشته جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای جایزه اصلی بخش پویانمایی به اثر «معلق» به کارگردانی خانم آذر منصوری از تولیدات حوزه هنری کردستان رسید که امیدواریم در این دوره نیزآثار تولید شده این بخش مورد توجه علاقه مندان و داوران محترم جشنواره قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به اعلام راه یافتگان بخش انیمیشن دوازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای گفت: در بین 22 اثر انتخاب شده در بخش اصلی و مسیر تجربه دو اثر تولیدی حوزه هنری کردستان با عناوین «هام هام» به کارگردانی آذر منصوری و «رویای نان» به کارگردانی رضا محمدی و یک اثر دیگر با عنوان "بالانس" به تهیه کنندگی و کارگردانی برزان رستمی دیده می شود.
لطفی اعلام کرد: در بخش اکران اصلی و مسیر تجربه دو اثر تولیدی حوزه هنری استان کردستان به کارگردانی هنرمند توانمند بانه‌ای رضا محمدی با عناوین «داستان کوتاه» و «رد پا» نیز در بین 16 اثر انتخاب شده حضور دارند که مجموع آثار راه یافته تولید شده حوزه هنری کردستان در بخش انیمشن دوازدهمین جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای را به عدد چهار می رساند.
وی یادآور شد: در دوره یازدهم جشنواره، در بین آثار برگزیده نهایی سه اثر تولیدی حوزه هنری کردستان عناوین برتر بخش های مستند، داستانی و پویا نمایی جشنواره را از آن خود کردند.
یادآورمی شود؛ دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم های 100 ثانیه ای از 8 تا 10 اسفندماه 97 به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha