ترجمه سند تحول بنیادین در مدرسه برنامه تعالی است
کد خبر: 3791020
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

ترجمه سند تحول بنیادین در مدرسه برنامه تعالی است

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ترجمه سند تحول بنیادین در مدرسه برنامه تعالی است.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: دکتر عبدالرسول عمادی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد استان در خصوص تعالی مدیریت مدرسه، اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ درصدی از مدارس استان تحت پوشش طرح تعالی بودند و سه مدرسه امیرکبیر، باقرالعلوم در خرم‌آباد و فرشتگان دورود موفق به کسب رتبه برتر کشور شدند.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری همه مدارس متوسطه اول و دوم در کشور تحت پوشش طرح تعالی هستند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تجهیز هنرستان‌ها و مدارس فنی‌وحرفه‌ای بیان کرد: از چند منظر تجهیزات هنرستان‌ها انجام خواهد شد. یکی مجمع خیرین تجهیز هنرستان‌ها را تشکیل دادیم تا بخش محدودی از کمک خیرین را به این امر اختصاص دهیم، دوم اعتباری از ستاد کیفیت بخشی به هنرستان‌ها تخصیص داده خواهد شد و سوم اینکه دولت امسال در مجلس برای تخصیص اعتبارات تجهیز هنرستان‌ها را پیشنهاد داده و با نهایی شدن آن در بودجه ۹۸ اعتبارات خوبی برای تجهیز هنرستان‌ها لحاظ خواهد شد و لرستان در این راستا در اولویت قرار خواهد گرفت.

عمادی با بیان اینکه مهمترین اولویت کاری وزارتخانه برنامه تعالی است چرا که بازتاب سند تحول بنیادین در مدرسه است، عنوان کرد: ترجمه سند تحول بنیادین در مدرسه برنامه تعالی است که مدیران با برنامه‌ریزی و نظارت باید این طرح را در استان‌های خود انجام دهند.

وی در خصوص استقرار نظام پایه ۱۲ گفت: با توجه به اینکه پایه دوازدهم و کنکور سراسری مطرح است در اینکه ساعات آن کاهش یابد مسائلی مطرح بود اما در شورای عالی آموزش و پرورش ۳۵ ساعت درسی مصوب شد و پیشنهاد داده شده که در این پایه حجم اصلی دروس تخصصی باشد و ساعات دروس کم اهمیت کمتر شود.

انتهای پیام

captcha