زاهدان؛ میزبان همایش مذاهب اسلامی
کد خبر: 3791072
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

زاهدان؛ میزبان همایش مذاهب اسلامی

گروه اجتماعی ــ نماینده‌ ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آیین افتتاحیه سی‌امین همایش علمی ـ تحقیقی مذاهب اسلامی، صبح فردا، سه‌شنبه، ۳۰ بهمن‌ماه با حضور جمعی از نخبگان و فرهیختگان شیعه و سنی در زاهدان برگزار می‌شود.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: آیین افتتاحیه سی‌امین همایش علمی ـ تحقیقی مذاهب اسلامی، صبح فردا، سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه با حضور جمعی از نخبگان و فرهیختگان شیعه و سنی در زاهدان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع 175 مقاله از سوی محققان و اندیشمندان 13 استان کشور به دبیرخانه این همایش رسید که از این میان، داوران پس از مطالعه و بررسی مقالات، 70 اثر را برای عرضه در این همایش انتخاب کردند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: این همایش طی سه روز، با موضوعات اجتماعی، کلامی و بانوان در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان برگزار می‌شود و اختتامیه آن نیز دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: این همایش در قالب کمیسیون کلامی با رویکرد بررسی دعاوی جریان‌های تکفیری و تکیه بر آیات ده‌گانه در این زمینه، کمیسیون اجتماعی با محوریت موضوع فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و کمیسیون بانوان با موضوع تبیین جایگاه زن و نقش آن در انقلاب اسلامی از نگاه دو مذهب شیعه و سنی برگزار می‌شود.
آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اینکه در این همایش نخبگان شیعه و سنی از استان‌های مختلف کشور حضور دارند، اظهار کرد: سخنران محوری آیین افتتاحیه، حجت‌الاسلام احمد مروی، معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب و سخنرانی محوری آیین اختتامیه این همایش نیز حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی خواهد بود.

انتهای پیام

captcha