19 هزار مددجوی تهرانی از اردوهای زیارتی و آموزشی بهره‌مند شدند
کد خبر: 3791274
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
از ابتدای سال جاری؛

19 هزار مددجوی تهرانی از اردوهای زیارتی و آموزشی بهره‌مند شدند

گروه جامعه ــ سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 19 هزار مددجوی تحت حمایت از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌مند شده‌اند، گفت: این برنامه‌ها شامل اردوهایی زیارتی و آموزشی بوده است.

19 هزار مددجوی تهرانی از اردوهای زیارتی و آموزشی بهره‌مند شدندحسین زمانیان، سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه کمیته امداد استان تهران با حمایت خیران برنامه‌های های متنوعی برای ارتقا و رشد اعتقادات دینی و مذهبی مددجویان تحت حمایت برگزار می‌کند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 هزار مددجوی تحت حمایت از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌مند شده‌اند که این برنامه‌ها شامل اردوهایی زیارتی و آموزشی بوده است. 

وی با اشاره به اینکه از سال آینده برنامه‌های اردویی به صورت تخصصی برگزار می‌شود، افزود: در سال آینده و با حضور کارشناسان فرهنگی 11 کارگروه تخصصی برای اجرای برنامه‌های اردویی ایجاد می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران به کارگروه‌های 11 گانه اشاره کرد و گفت: این کارگروه‌ها شامل؛ برنامه‌های ورزشی و بازی‌های گروهی با هدف ایجاد نشاط و شادابی در اردو، مهارت‌آموزی مخاطبان اردو، محتوای آموزشی، تغذیه در اردو، ویژگی‌های تیم مربیان همراه، برنامه تقسیم کار در اردو، مستندسازی و تهیه گزارش بعد از اردو، نظرسنجی و نیازسنجی مخاطبان، مهارت‌آموزی مربیان جهت مقابله با حوادث ناگهانی و مشکلات مخاطبین اردو و تعیین محل تأمین اعتبار و برون سپاری اردوها است.

زمانیان گزارشی از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد استان تهران در سال جاری ارائه کرد وافزود: این نهاد به‌ منظور تقویت بنیه اعتقادی و دینی مددجویان نسبت به اعزام آنها به اماکن زیارتی همچون مشهد مقدس، عتبات عالیات و قم و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف در قالب دوره‌های اردویی اقدام می‌کند.

زمانیان گفت: زنان سرپرست‌ خانوار، دختران در آستانه ازدواج، دانشجویان و دانش‌آموزان تحت حمایت از جمله مددجویان بهره‌مند از برنامه‌های اردویی کمیته امداد هستند.

انتهای پیام

captcha