ظرفیت‌های تاریخی ـ فرهنگی فارس زمینه‌ساز ایجاد اشتغال هستند
کد خبر: 3791293
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

ظرفیت‌های تاریخی ـ فرهنگی فارس زمینه‌ساز ایجاد اشتغال هستند

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس تأکید کرد که ظرفیت‌های بالای استان در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی زمینه‌ساز جذب گردشگر، ایجاد اشتغال و درآمدزایی هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، شب گذشته، ٢٨ بهمن‌ماه در مراسم اعطای نشان جهانی به منبت آباده که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، با بیان اینكه استان فارس معرف و شاخصه ایران در ثبت جهانی است، گفت: ظرفیت‌های بالای استان در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی زمینه‌ساز جذب گردشگر، ایجاد اشتغال و درآمدزایی هستند.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی صنایع‌دستی و منبت آباده، افزود: این شهر دارای آثار فاخر دیگری همچون گیوه دوزی، قالی‌بافی جاجیم‌بافی است كه باید به آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید برای مسیر توسعه از تجارب پیشكسوتان و نیروی جوانی جوانان استفاده كنیم، از معاون رئیس جمهوری خواست تا در ثبت جهانی مجموعه‌های زندیه شیراز، قلعه ایزد خواست و قلعه اژدها پیكر لارستان مساعدت كند.
رحیمی همچنین به مردم شهرستان آباده قول داد که عملیات اجرایی موزه ناتمام صنایع دستی و منبت این شهر تا سال ٩٨ به پایان می‌رسد.
غاده حجاوی، رئیس منطقه آسیا- اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی نیز در ادامه این مراسم اعلام كرد كه ۱۰ شهر ایران به عنوان شهر جهانی ثبت شده است و سال آینده سه شهر دیگر ایران به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایران به‌عنوان اولین کشور در ثبت شهر جهانی صنایع دستی معرفی شده است، افزود: چین با ۶ شهر، آمریکای لاتین ۶ شهر و اروپا ۲ شهر در رده‌های بعدی قرار دارند.
رئیس منطقه آسیا- اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی یادآور شد: در آفریقا و آمریکای شمالی تاکنون هیچ شهری به ثبت جهانی نرسیده است.
حجاوی همچنین با اشاره به ثبت آباده به عنوان شهر جهانی منبت، گفت: این شهر باید گزارش‌های سالانه خود را ارسال کند. آباده با ارائه گزارش‌های سالانه می‌تواند جایگاه خود را ارتقا دهد.
رئیس منطقه آسیا اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: مردم‌ شهرستان آباده به‌ویژه جوانان این شهرستان ظرفیت حفظ آثار ملی منبت را دارند و می‌توانند با آموزش، این هنر را حفظ کنند.
انتهای پیام

captcha