تشکیل مجمع خیرین سلامت اورژانس کشور
کد خبر: 3791301
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

تشکیل مجمع خیرین سلامت اورژانس کشور

گروه سلامت ــ اولین مجمع خیّرین سلامت و سازمان اورژانس کشور با حضور جمعی از خیرین و مدیران وزارت بهداشت تشکیل شد.

تشکیل مجمع خیرین سلامتبه گزارش ایکنا، پیرحسین کولیوند در مراسم برپایی اولین مجمع خیرین سلامت گفت: اولین همایش تقدیر از خیّرین سلامت در بخش فوریت‌های پزشکی برگزار شد و خوشبختانه این همایش مورد استقبال قرار گرفت.
رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه از حدود سه هزار پایگاه اورژانس شهری و روستایی حدود ۳۳۰ پایگاه توسط خیّرین سلامت ساخته شده است، گفت: خوشبختانه در این همایش برخی از خواسته‌ها و تجهیزاتی که در حوزه فوریت‌های پزشکی نیاز داشتیم، به اطلاع خیّرین سلامت رسید تا خیّرین در صورت تمایل در این امور خیر مشارکت کنند.
وی در ادامه افزود: معتقدیم هر فردی که در حوزه پزشکی برای حفظ جان و کاهش آلام هموطنان خود تلاش کند، در ثواب بزرگی سهیم خواهد بود.
کولیوند با بیان اینکه بیشتر نیازمندی‌های سازمان اورژانس کشور، تجهیزات فوریت‌های پزشکی است، اظهار کرد: ساخت پایگاه‌های اورژانس به خصوص در محل‌هایی که مورد نیاز است، از نیازمندی‌های دیگر سازمان اورژانس کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر، مهم‌ترین تجهیزاتی که در سازمان اورژانس کشور احتیاج داریم، آمبولانس و وسایل داخل آمبولانس مثل مانیتورینگ، دستگاه نوار قلب و فشارسنج است.
رییس سازمان اورژانس با بیان اینکه ارزش اقدامات پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی از کار خیّرین کمتر نیست، گفت: عوامل اورژانس روزانه با به خطر انداختن جان خود، جان فرد دیگری را نجات می‌دهند. این در حالی است که خیّرین نیز، مال خود را در راه سلامت و امنیت شهروندان هزینه می‌کنند.
پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران نیز در این مراسم گفت: ما در سطح کشور و سطح شهر تهران کمبودهایی داریم، اما پرسنل اورژانس با وجود تمام این کمبودها تلاش می‌کنند تا استانداردهای لازم را فراهم کنند.
وی گفت: از تجهیزات مورد استفاده ما کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ است که در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ بیمار این خدمات را دریافت می‌کنند و جانشان نجات داده می‌شود.
وی با اشاره به استفاده از آتل‌های یک‌بارمصرف نیز بیان کرد: آتل‌های یک‌بارمصرف نیز خدمت نسبتاً جدیدی است که برای اولین بار در اورژانس تهران در حال اجراست. پیش از این اگر فردی دچار حادثه می‌شد و در حین عملیات پیش‌بیمارستانی برایش آتل می‌بستند، زمان رسیدن به بیمارستان آتل را از وی جدا کرده و به اورژانس تحویل می‌دادند. اما در حال حاضر اورژانس بعد از استفاده آتل‌ها، آنها را از بیماران پس نمی‌گیرد. همچنین استفاده از پتوهای یک‌بار مصرف برای اولین بار در اورژانس تهران از سال گذشته آغاز شده است.
انتهای پیام
captcha