قرارگیری دستگاه‌های حاکمیتی در مسیر انتظارات تشکل‌های قرآنی
کد خبر: 3791318
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی بوشهر خواستار شد:

قرارگیری دستگاه‌های حاکمیتی در مسیر انتظارات تشکل‌های قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت بوشهر گفت: مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی به نمایندگی از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی سراسر کشور توقعی که از شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دستگاه‌های حاکمیتی دارند این است که در مسیر جریان مردمی در حوزه قرآنی قرار گیرند و ادغام اتحادیه‌های قرآنی را به رسمیت بشناسند.

انتظار قرآنیان از دستگاه های حاکمیتی برای قرار گرفتن در مسیر جریان مردمیابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با ادغام اتحادیه‌های قرآنی و انتظاری که مؤسسات و تشکل‌ها از شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارند، گفت: با گذشت یک دهه رایزنی برای پذیرفتن موضوع ادغام و به سرانجام رسیدن آن در استان‌ها و حال پس از گذشت دو سال از طی شدن روند ادغام اتحادیه‌های استانی و گذشت چند ماه ادغام در مرکز کشور، هنوز شورای توسعه فرهنگ قرآنی با این انسجام و وحدت شکل‌گرفته برخوردی دوگانه دارد و همین موضوع باعث شده صبر و حوصله جامعه قرآنی به تنگ بیاید.
بازرس اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور عنوان کرد: مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی به نمایندگی از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی سراسر کشور توقعی که از شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دستگاه‌های حاکمیتی دارند، این است که در مسیر جریان مردمی در حوزه قرآنی قرار گیرند و ادغام اتحادیه‌های قرآنی را به رسمیت بشناسند.
وی با انتقاد از روند تخصیص بودجه به مؤسسات قرآنی، بیان کرد: در مدت دو سال اخیر یک ریال از شورای توسعه فرهنگ قرآنی به حساب اتحادیه‌های قرآنی در استان‌ها واریز نشده است، این در حالی است که بسیاری از مؤسسات قرآنی به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده و یا در حال تعطیل شدن هستند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت بوشهر گفت: خواسته ما از شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شفاف‌سازی و پاسخگو بودن در برابر مبالغ تخصیص‌یافته به برنامه‌های قرآنی است که ما در استان‌ها بی‌نصیب بوده‌ایم. همچنین پذیرش نمایندگان اتحادیه مدغم قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی حق قانونی ماست که توجه مسئولان در این زمینه مورد نظر است.

انتهای پیام

captcha