اهدای ۱۰۰۰ سری جهیزیه به دختران نیازمند در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3791454
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

اهدای ۱۰۰۰ سری جهیزیه به دختران نیازمند در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری یک هزار سری جهیزیه به دختران مددجوی این نهاد با هزینه کرد دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد، صدقات، زکات و منابع دولتی اعطا شده است.

اهدای 1000 سری جهیزیه به دختران نیازمند درخراسان‌شمالی

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طی امسال حدود هزار نفر از زوج‌های تحت حمایت این نهاد با دریافت کمک‌هزینه ازدواج راهی خانه بخت شدند، که برای این مهم دو میلیارد و 750 میلیون تومان هزینه شده است.
وی ادامه داد: سرانه جهیزیه برای هر دختر متوسط دونیم میلیون تومان است که علاوه بر آن وامی تا سقف پنج میلیون تومان نیز به‌صورت قرض‌الحسنه توسط کمیته امداد خراسان شمالی و کمک‌های مردمی به این افراد ارائه می‌شود.
وی افزود: دختران تحت حمایت، فرزند ذکور مددجو، دختران و پسران نیازمند غیر مددجو وزنان سرپرست خانوار تحت حمایت که قصد ازدواج مجدد دارند چهار گروه هدف در این زمینه هستند.
الهی‌راد با بیان اینکه خدمات کمیته امداد فقط به اهدای جهیزیه یا کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان محدود نمی‌شود، خاطرنشان کرد: زوج‌های مددجو از مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج این نهاد استفاده می‌کنند به‌طوری‌که آمار طلاق در مددجویان کمیته امداد بسیار کمتر از آمار طلاق در کشوراست.
وی درباره اهدای جهیزیه یا کمک‌هزینه ازدواج به جوانان نیازمند غیر تحت پوشش کمیته امداد نیز، یادآور شد: پس از مراجعه این افراد به دفاتر این نهاد، وضعیت آن‌ها بررسی و پس از احراز صلاحیت خدمت موردنظر به آن‌ها اهدا می‌شود.
الهی‌راد با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۵۲۴ خانوار با جمعیت حدود ۷۹ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی هستند، بیان کرد: از این تعداد ۴۷ هزار و ۶۵۰ نفر روستایی و ۳۱ هزار ۶۴۱ نفر ساکن شهرها هستند.
انتهای پیام

captcha