ادغام دو اتحادیه قرآنی و انتخاب اعضای حقیقی و مردمی
کد خبر: 3791474
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
در جلسه چهل‌وچهارم شورای توسعه فرهنگ قرآنی بررسی می‌شود؛

ادغام دو اتحادیه قرآنی و انتخاب اعضای حقیقی و مردمی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در چهل و چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، که بعدازظهر امروز برگزار می‌شود، علاوه بر بررسی ادغام دو اتحادیه، در مورد انتخاب سه عضو حقیقی و مردمی نیز رأی‌گیری می‌شود.

ادغام دو اتحادیه قرآنی و انتخاب اعضای حقیقی و مردمی

به گزارش ایکنا؛ چهل‌وچهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که پنجمین جلسه این شورا در سال 97 هست، بعد از ظهر امروز 30 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
بر همین اساس در این جلسه چهار پیش از دستور مورد بررسی قرار می‌گیرد که اولین آن رأی‌گیری انتخاب اعضای صاحب نظر حقیقی و مردمی امور قرآنی است تا به احتمال بسیار زیاد سه نفر صاحب‌نظر حقیقی و سه نفر صاحب‌نظر بخش مردمی در این جلسه انتخاب شوند.
دومین پیش از دستور این جلسه، تصویب نهایی بند دوم نگاشت نهایی سند توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی است. در جلسه گذشته شورای توسعه، سند توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن تصویب شد. با توجه به اینکه بند دوم این سند مرتبط با کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام بهداشت و سلامت بود، مقرر شد به غیر از این بند، تمامی بندهای سند توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن به تصویب برسد. قرار شده است این بند براساس پیشنهادی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه می‌شود، اصلاح شود تا کل سند توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن ابلاغ شود.
تصویب ماده واحده هماهنگی اسناد سه‌گانه توسعه فرهنگ قرآنی یکی دیگر از پیش از دستورهای این جلسه خواهد بود. با توجه به اینکه اسناد سه گانه توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب شورای توسعه رسیده است، مقرر شده است تا یک ماده واحده به تصویب برسد تا هماهنگی این سه سند را برعهده داشته باشد.
پیش از دستور چهارم نیز اصلاح آیین‌نامه هیئت حفظ کرامت چهره‌های شاخص قرآنی است که پیش از این چندین بار برای بررسی به صحن شورای توسعه آمده بود.
دستور اول و اصلی این جلسه نیز بحث ادغام دو اتحادیه قرآنی است. براساس پیشنهاد مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و معوق از جلسه قبل شورای توسعه به این جلسه آمده است.
دستور دیگر این جلسه بررسی وضعیت شوراهای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها به همراه ارائه پیشنهادات و ملاحظات مربوطه است. این دستور از جلسه چهل و یکم شورا در دستور بررسی بود که هر جلسه به تعویق می‌افتاد.
آخرین دستور این جلسه اعلام وصول برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی در خارج از کشور است که در جلسه آخر کمیسیون تبلیغ و ترویج به تصویب رسید.

انتهای پیام 

captcha