معرفی «سامانه جامع قرآنی کشور»
کد خبر: 3791505
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

معرفی «سامانه جامع قرآنی کشور»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سامانه جامع قرآنی کشور شب گذشته، 29 بهمن‌ماه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. این سامانه در فاز اول پنج زیرسامانه دارد.

آشنایی بیشت با سامانه جامع قرآنی کشور

به گزارش ایکنا؛ شب گذشته 29 بهمن‌ماه و در بخشی از همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم، از سامانه جامع قرآنی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف این سامانه پرداخته‌ایم.
سامانه جامع قرآنی، سامانه‌ای برای ارائه تمامی خدمات حوزه قرآن و عترت بوده که این خدمات در قالب زیرسامانه‌های متعدد به مخاطبان و متقاضیان ارائه می‌شود. این سامانه براساس شرح وظایف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار معاونت قرآن و عترت قرار گرفته است.
در حال حاضر، سامانه جامع مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، سامانه نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های قرآن کریم، سامانه آموزش‌ها و آزمون‌های سراسری قرآن و عترت، فروشگاه الکترونیکی محصولات فرهنگی قرآن و عترت و سامانه خادمان قرآن کریم به عنوان زیرسامانه‌های سامانه جامع قرآنی راه‌اندازی شده و در حال ارائه خدمات خود است.
پیش‌بینی شده است در آینده به تدریج سامانه‌های جدیدی مانند سامانه رصد فعالیت‌های دستگاه‌های عضو کمیسیون تبلیغ و ترویج، وب‌دایرکتوری جامع خدمات قرآنی و ... به این مجموعه اضافه شود تا هدف نهایی که پوشش‌دهی تمامی خدمات حوزه قرآن و عترت است، محقق شود.
فهرست خدماتی که در حال حاضر توسط زیرسامانه‌های سامانه جامع قرآنی در حال ارائه هستند به شرح زیر است؛
در سامانه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به نشانی (institute.ghoran.ir) امکان مواردی همچون، ثبت مشخصات مؤسسات قرآنی با امکان ویرایش، حذف و جستجوی مؤسسات، ثبت، مشاهده، بخش آموزش و آزمون جهت ثبت و مشاهده فعالیت‌های آموزشی جاری مؤسسه و مشاهده آرشیو اطلاعات آزمون‌های دوره‌های گذشته، اطلس مؤسسات قرآنی جهت نمایش موقعیت مؤسسات قرآنی بر روی نقشه کشور با قابلیت مسیریابی از مکان فعلی فرد تا مؤسسه، داشبورد مدیران ارشد، حاوی آمارها و نمودارهای کلی درباره مؤسسات قرآنی، امکان گزارش‌گیری از سامانه بر اساس تمامی مشخصات و فیلدهای مؤسسات قرآنی، گزارش‌های تراکنش‌ها و صورت‌حساب‌های مالی و اعتبار مؤسسه و ... در نظر گرفته شده است.
در سامانه آموزش و آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به نشانی (www.quranedu.ir) نیز شاهد مواردی همچون، مشاهده نتیجه آزمون و اخذ گواهی‌نامه معتبر از سامانه در صورت کسب حد نصاب قبولی، مدیریت ثبت نام شدگان در آزمون، مدیریت تراکنش‌های آزمون، مدیریت حوزه‌های آزمون کتبی، گزارش‌های آزمون، آرشیو آزمون سال‌های قبل و ... خواهیم بود.
در سامانه نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های قرآن و عترت که با جستجوی نشانی (https://iqfa.ir) قابل مشاهده است نیز باشگاه همراهان نمایشگاه، بخش طرح‌ها و ایده‌های نو، بخش درخواست غرفه، بخش تعریف و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف، اخبار نمایشگاه و ... در نظر گرفته شده است.
در بخش فروشگاه محصولات فرهنگی قرآن و عترت به نشانی (http://shop.nmi.ir) امکان سفارش کتب و مجلات قرآنی و دینی، امکان سفارش محصولات چندرسانه‌ای به صورت لوح فشرده، دسته‌بندی موضوعی محصولات شامل اخلاق، عقاید، احکام، تاریخ، سیره، انس با قرآن، امکان جستجوی محصولات، ارسال محصولات سفارش داده شده قابل انجام است.
پنجمین زیرسامانه، سامانه جامع قرآن به خادمان قرآن اختصاص یافته و اطلاعات و تصاویر خادمان برگزیده از سال 1373 تاکنون قابل مشاهد خواهد بود.

انتهای پیام 

captcha