نشست علمی «گفتمان مقاومت در انقلاب اسلامی و جریان های مقاومت لبنان» بررسی شد
کد خبر: 3791508
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
به همت پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی

نشست علمی «گفتمان مقاومت در انقلاب اسلامی و جریان های مقاومت لبنان» بررسی شد

گروه حوزه‌های علمیه – با حضور اساتید، محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه نشست علمی «گفتمان مقاومت در انقلاب اسلامی و جریان‌های مقاومت لبنان» در سالن جلسات پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، در این نشست علمی که عصر روز گذشته برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند در سخنانی ضمن تبریک حماسه حضور مردمی در راهپیمایی 22 بهمن اظهارکرد: این حضور آگاهانه واکنش های زیادی در عرصه بین الملل داشت، دوستداران انقلاب اسلامی را خرسند و دشمنان آن را مأیوس تر از همیشه کرد.

استاد حوزه علمیه افزود: یکی از جریان‌هایی که از این حضور چشمگیر ملت همیشه در صحنه ایران خرسند شد و جان تازه‌ای گرفت، جریان‌های مقاومت در لبنان است که در حال حاضر چهار نوع اندیشه سیاسی و مذهبی؛ مسیحی، شیعی، سنی و گروه‌های سیاسی دروزی در آن فعالیت می‌کنند.

بهداروند، پیداش جریان مقاومت را حاصل حضور علمای نجف و قم در این نقطه از کره خاکی عنوان کرد و گفت: لبنان بیش از دیگر کشورهای اسلامی نسبت به انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و با اقتباس از آن توانست در برابر رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت کند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضور علمای نجف و قم در این سرزمین با اقبال عموم مردم روبرو شد؛ حضور فعال امام موسی صدر و شهید چمران در جنوب لبنان حائز اهمیت بوده، تاثیرات زیادی داشته است.

این محقق و پژوهشگر پژوهشگاه بین المللی المصطفی خاطرنشان کرد: پس از شکست جریان‌های کوچک مقاومت و اشغال نیمی از این کشور توسط رژیم غاصب صهیونیستی، ضرورت تشکیل گروهی منسجم تحت عنوان حزب الله لبنان بیش از پیش احساس شد و تمام گروه‌های سیاسی و نظامی فعال در عرصه مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی به صورت متحد، جریان مقاومت حزب الله لبنان را تشکیل دادند.

سخنران نشست علمی گفتمان مقاومت در انقلاب اسلامی و جریان‌های مقاومت لبنان ادامه داد: تشکیل شورای دبیر کلی حزب الله لبنان و محوریت فعالیت گفتمانی آن با شعار سرطانی بودن غده ای با نام رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داد و افکار عمومی جهان را به خود معطوف کرد.

بهداروند گفت: تغییر مواضع حزب الله لبنان از نظامی گری صِرف به رویکردهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی از دیگر عرصه‌های تحولی حزب الله به شمار می‌رود که بحمدلله امروز با درایت علامه فاضل شیخ حسن نصرالله به دستاوردهای عظیمی دست یافته‌اند.

در پایان این نشست علمی،‌ سخنرانان به سئوالات حاضرین در جلسه پاسخ گفتند.

انتهای پیام

captcha