ضرورت وجود چله‌های پیاپی با کتابت و پژوهش پیش روی جوانان
کد خبر: 3791537
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
طهرانچی در آیین رونمایی از ۴۰ کتاب حوزه مطالعات انقلاب اسلامی:

ضرورت وجود چله‌های پیاپی با کتابت و پژوهش پیش روی جوانان

گروه دانشگاه - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم رونمایی از ۴۰ کتاب حوزه مطالعات انقلاب اسلامی گفت: ما به چله‌های پیاپی نیاز داریم تا نسل جوانی بیاید و کار را شروع کند، این چله‌ها چطور با کتابت و پژوهش به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

ضرورت وجود چله‌های پیاپی با کتابت و پژوهش پیش روی جوانانبه گزارش ایکنا، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در آیین رونمایی از ۴۰ کتاب حوزه مطالعات انقلاب اسلامی گفت: در نظریه نظام انقلابی که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده، آمده است که انقلاب اسلامی پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و در نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند. در بیانیه اخیر ایشان نکته‌ای حائز اهمیت است و آن اینکه جوانان مورد خطاب قرار می‌گیرند و ایشان تعبیر گام دوم را به این بیانیه نسبت داده‌اند. این بر می‌گردد به تقویم رشد این نظام انقلابی که به این معنا نیست که انقلابی نظام‌ساز و بعد هم دولت‌ساز بوده و اکنون بعد از چهل سال وارد عرصه پیری و فرسودگی شود و از آرمان‌های خود دور شود. این نظام با چله‌های پیاپی همراه است.
وی ادامه داد: در این چله‌های پیاپی انقلاب اسلامی به بلوغ می‌رسد و دوباره شروعی دیگر دارد. اگر بین چله‌های پیاپی می‌خواهیم نسل جوانی بیاید و کار را شروع کند باید این چله‌ها پیاپی و با یکدیگر مرتبط باشند. اما چطور به هم مرتبط شوند؟ با کتابت و با پژوهش این امر محقق می‌شود.
طهرانچی گفت: ما باید با این چلچراغ‌ها ارتباط بین نسلی و نیز ارتباط چله اول و دوم را روشن نگاه داریم. نه با نوشتن تاریخ انقلاب بلکه باید با نگاشت نقاط قوت و ضعف انقلاب به نسل جوانی که می‌خواهد چله دوم را آغاز کند راه را نشان دهیم. ما نیاز داریم چلچراغ‌هایی را در بین چله‌های انقلاب روشن نگه داریم.

انتهای پیام
captcha