فعالیت 17 خانه عالم در خاتم/2 خانه عالم؛ در دست احداث
کد خبر: 3792098
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

فعالیت 17 خانه عالم در خاتم/2 خانه عالم؛ در دست احداث

گروه اجتماعی- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاتم گفت: در حال حاضر 17 خانه عالم در شهرستان وجود دارد که 15 مورد تکمیل و 2 مورد در حال تکمیل و آماده‌سازی است.

سید ولی الله حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاتم در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان خاتم 2 موسسه قرآنی تسنیم و مشکات در حال فعالیت است که موسسه قرآنی تسنیم در بخش مروست قرار دارد و در صبح و بعد ازظهر کلاس‌های قرآن را برپا می‌کند.
وی ادامه داد: در موسسه قرآنی تسنیم واحدهای مختلفی وجود دارد که هرکدام در ساختمان‌های مجزا مشغول فعالیت هستند و همچنین این موسسه دارای مهد قرآن است که کلاس تخصصی حفظ قرآن کریم را برگزار می‌کند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاتم افزود: موسسه تسنیم در حال افتتاح چند شعبه قرآنی در روستاهای شهرستان است و به همت یکی از خیران یک خانه جدید در حال آماده سازی برای کارهای قرآنی موسسه است.
تشریح دوره‌های قرآنی در سطح شهرستان
وی ادامه داد: دوره‌های موسسه شامل حفظ قرآن کریم، روخوانی قرآن، تفسیر و ترجمه و مفاهیم است و قرآن آموزانی که از شهریور ماه به طرح حفظ پیوسته‌اند اکنون حافظ 2.5 جزء از قرآن کریم هستند و خردسالان مهد تاکنون 40 سوره از جزء سی ام قرآن کریم را حفظ نموده‌اند.
حسینی با اشاره به اینکه در موسسه آموزش‌های فرهنگی نیز صورت می‌گیرد گفت: هر هفته یک محفل انس با قرآن ویژه خانواده‌ها برگزار می‌شود و معمولا هر ماه یک جلسه تخصصی با حضور کارشناس قرآنی یا یک روانشناس برای خانواده‌ها تشکیل می‌شود.
وی بیان کرد: موسسه قرآنی مشکات، در شیفت بعدازظهر و بیشتر در بخش آموزش قرآن مشغول فعالیت است و جلسه‌های مشاوره نیز برگزار می‌کنند.
حسینی از برگزاری محفل بزرگ انس با قرآن با حضور اساتید برتر کشوری و استانی به همت این دو موسسه در شهرستان خبر داد و افزود: در این محافل استاد شایق، علی علیزاده و دباغ حضور داشتند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاتم برگزاری یادواره شهدا را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: هفته گذشته یادواره شهید محسن حججی در شهرستان برگزار شد.
فعالیت 9 خانه قرآن در خاتم و یک دارالقرآن در مروست
وی از فعالیت 9 خانه قرآن در سطح شهرستان و یک دارالقرآن در مروست خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 17 خانه عالم در شهرستان فعالیت دارد که 15 مورد تکمیل و 2 مورد در حال تکمیل و آماده سازی است.
حسینی با اشاره به دوره‌های قرآنی که امسال در شهرستان خاتم برگزار شد، گفت: دوره روانخوانی قرآن کریم با همکاری موسسه مشکات در مدت 6 ماه با 4کلاس در بخش مروست و 3 کلاس در بخش هرات، دوره حفظ قرآن نیز با 9 کلاس در بخش مروست و 6 کلاس در بخش هرات از جمله دوره‌های برگزار شده است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاتم گفت: اکنون در حال ثبت‌نام از برادران متقاضی شرکت در دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم هستیم و کلاس‌های دوره در سال 98برگزار خواهد شد.
وی دوره تربیت معلم قرآن و کادر متخصص را  از دیگر برنامه‌های امسال برشمرد.

انتهای پیام

captcha