نام‌نویسی مسابقات سراسری قرآن در مازندران آغاز شد
کد خبر: 3792891
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

نام‌نویسی مسابقات سراسری قرآن در مازندران آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سامانه نام‌نویسی در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه برای شرکت علاقه‌مندان در این آزمون فعال شد.

نام‌نویسی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندرانحجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: سامانه نام‌نویسی برای حضور در چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، فعال شد تا متقاضیان حضور در این دوره با مراجعه به نشانی www.quraniran.ir بتوانند اقدام به نام‌نویسی کنند.
وی با بیان اینکه شیوه‌نامه این دوره از مسابقات طی روزهای گذشته به تمامی شهرستان‌ها ابلاغ شده است، افزود: بر اساس این شیوه‌نامه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ و معارف موضوعی، حفظ و معارف احادیث و تفسیر قرآن کریم، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه نام‌نویسی تا 20 فروردین‌ماه 98 ادامه دارد، تصریح کرد: این رقابت‌ها در بخش معارفی نیز در رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم و تفسیر قرآن ویژه اهل سنت برگزار می‌شود و این برای نخستین بار است که شاهد رشته‌ای ویژه هموطنان اهل سنت هستیم. این رشته فقط در مرحله استانی برگزار می‌شود.
وی افزود: در بخش نغمات دینی نیز رشته‌های همسرایی و هم‌‌خوانی قرآن کریم، آثار دو یا چند زبانه و انشاد انفرادی تعریف شده است که در بخش بانوان فقط رشته همسرایی برگزار می‌شود، اما در بخش آقایان رقابت‌ها در هر سه رشته برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه هر شرکت‌کننده مجاز خواهد بود تا در یک رشته از یکی از بخش‌ها شرکت داشته باشد، گفت: در این شیوه‌نامه در برگزاری مسابقات به شیوه چهل‌ویکمین دوره تأکید شده و مرحله کشوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد که مرحله مقدماتی در شهر قم و مرحله نهایی نیز به میزبانی استان اصفهان خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در رشته حفظ قرآن بر حضور شرکت‌کنندگان در آزمون مفاهیم و معارف جزء ۲۷ قرآن کریم تأکید شده است، گفت: حضور نیافتن متسابق در این آزمون به منزله حذف از مسابقات خواهد بود.
وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق نیز باید در آزمون مفاهیم جزء ۲۸ قرآن کریم حضور یابند، افزود: شرکت‌کنندگان رشته ترتیل نیز باید در آزمون کتبی نیمه اول جزء ۲۸ حضور یابند و در رشته دعاخوانی «دعای کمیل»، «دعای ندبه» و «دعاهای ایام هفته» منبع مرحله شهرستانی، «مناجات پانزده‌گانه امام سجاد(ع)» ، «مناجات شعبانیه» و «دعای سمات» منابع مرحله استانی و مجموعه ادعیه و مناجات‌های کتاب کلیات مفاتیح‌الجنان «شیخ عباس قمی» به عنوان منبع مرحله کشوری معرفی شده است.
وی عنوان کرد: در جدول معافیت‌ها نیز حائزین سطوح عالی تمامی رشته‌ها و رتبه‌های دوم تا پنجم رشته‌های اذان و دعاخوانی و همچنین رشته‌های معارفی، نفرات اول رشته‌های قرائت و حفظ کل مسابقات ملی دانشجویان کشور، نیروهای مسلح، حوزه‌های علمیه برادران، مدهامتان و رشته حفظ کل قرآن کریم جامعةالقرآن، حائزین مدرک درجه یک و دو طرح ارزیابی قاریان و حافظان در سال مسابقات و رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان، طلاب علوم دینی و دانشجویان از حضور در مراحل شهرستانی و استانی معاف شده و از مرحله کشوری وارد مسابقات خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۰ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ اعلام شده است، تصریح کرد: مرحله مقدماتی رشته‌های معارفی روز هفتم اسفندماه و همزمان با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.
حیدری با بیان اینکه در شیوه‌نامه مسابقات زمان برگزاری مرحله استانی نیمه دوم خردادماه تا قبل از پایان یافتن تیرماه سال آینده اعلام شده است، افزود: مرحله مقدماتی مرحله کشوری ۱۵ تا ۲۵ مردادماه در شهر قم و مرحله نهایی مرحله کشوری نیز طی روزهای دهم تا 20 مهرماه و به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد و از جمله شرایطی که برای ثبت‌نام در این مسابقات تعریف شده است می‌توان به عدم اشتغال به تحصیل در مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۴۰ سال و سکونت در شهرستان محل ثبت نام اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha