السیسی: ثبات منطقه در گرو حل مشکل فلسطین است
کد خبر: 3793021
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹

السیسی: ثبات منطقه در گرو حل مشکل فلسطین است

گروه بین‌الملل ــ عبدالفتاح السیسی امروز (یکشنبه) در نخستین نشست مشترک سران عرب و اتحادیه اروپا در شرم الشیخ گفت: یکی از موارد مهم فلسطین است که اگر راهکاری برای حل مشکل آن اندیشیده شود، ثبات در منطقه برقرار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری نشره؛ عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در افتتاحیه نخستین نشست مشترک سران عرب و اتحادیه اروپا گفت: برگزاری این نشست نشان می‌دهد که نقاط مشترک دو طرف بسیار بیشتر از نقاط افتراق ما است.

وی با اشاره به اینکه تروریسم اصلی‌ترین چالش در برابر امنیت است، افزود: خطر تروریسم در همه جای جهان در حال انتشار است، چه از طریق انتقال افراد تندرو و چه با استفاده از برخی کشورها به عنوان پناهگاه خود و ما باید در برابر تروریسم با هم متحد شویم.

السیسی همچنین درباره مسئله فلسطین گفت: مسئله فلسطین، مسئله کل جهان عرب است و تمایل چندانی برای رسیدن به راه حل سیاسی وجود ندارد.

وی همچنین افزود: کنار گذاشتن درگیری در لیبی، سوریه و یمن بدون ارائه راه‌حل سیاسی، کوتاهی به شمار می‌رود و ما در برابر نسل‌های کنونی و آینده مسئول خواهیم بود.

رئیس جمهور مصر همچنین تأکید کرد: باید برای جلوگیری از تأمین مالی تروریست‌ها و رد ایدئولوژی افراطی، به یک فکر واحد برسیم.
یادآور می‌شود، نشست کشورهای عربی- اروپایی با شعار «سرمایه‌گذاری با ثبات» از امروز (یکشنبه) به مدت دو روز در شهر شرم‌الشیخ و به میزبانی مصر برگزار می‌شود.
تحقق امنیت و ثبات در منطقه، کاهش خطرات تروریسم، بهبود روند صلح در یمن، لیبی و سوریه، مقابله با مهاجرت غیرقانونی به اروپا و کاهش سطح تغییرات آب و هوایی از اهداف این نشست است.
همچنین کشورهای عضو اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در این نشست زمینه‌های توسعه همکاری‌های نظامی، روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک کشورهای عضو را بررسی می‌کنند.
سران و نمایندگان ۲۴ کشور اروپایی و ۱۶ کشور عربی از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، ملک سلمان پادشاه عربستان، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در این نشست شرکت دارند.
انتهای پیام

captcha