برگزاری استارت‌آپ در حوزه سلامت در ایلام
کد خبر: 3793510
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
از چهارشنبه تا جمعه برگزار می‌شود؛

برگزاری استارت‌آپ در حوزه سلامت در ایلام

گروه اجتماعی ــ رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام از برگزاری اولین استارت‌آپ در حوزه سلامت خبر داد.

برگزاری اولین استارت‌آپ در حوزه سلامت در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، کامران طاهرپور، رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری اولین استارت‌آپ در حوزه سلامت خبر داد و اظهار کرد: کسب و کارهای نوین و بدیع و سودآور در قالب استارت آپ‌ها شکل می‌گیرد و در استان ایلام نیز برای ایجاد درآمدهای پایدار باید به سمت اقتصاد مبتنی به نوآوری گام برداریم و استارت آپ‌های مبتنی بر ظرفیت‌ها و نیازهای استان همراه با طرح‌های قابل اجرای دانش بنیان شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری ایلام با همراهی شتاب‌دهنده دورنما و سایر نهادهای استان درصدد توسعه استارت آپ‌هایی با موضوع‌های مختلف است که تا پایان سال 98 به تدریج اجرایی می‌شوند، گفت: توسعه و تقویت شتاب‌دهنده‌ها و برگزاری استارت آپ‌ها با همراهی بخش خصوصی سرعت بیشتری می‌گیرد و باید شتاب دهنده‌های متعددی با همراهی سرمیاه گذاران خصوصی در استان ایلام با گرایش به علوم نوین ایجاد شوند‌.
رئیس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: پارک علم و فناروی ایلام از شتاب دهنده ها حمایت مادی و معنوی می کند، از همه افراد دارای تخصص، ایده و ثروت خواست به دنیای علم و فناوری ورود کنند و با اجرای دانش های نوین هم به توسعه استان ایلام کمک کنند و هم اقتصاد پایدار خود و جامعه را رونق ببخشند .
طاهرپور تاکید کرد: خلاء ها و نیازهای استان ایلام در قالب شتاب دهنده ها، برگزاری استارت آپ ها، ارائه ایده های نو همراه با هزینه کم و ارزش افزوده بالا و درآمدزایی مناسب شناسایی و اجرا می شود .
وی ابراز امیدواری کرد سال 98 در واقع به سال توسعه، نوآوری و شکل‌گیری کسب و کارهای مبتنی بر طرح‌های دانش بنیان باشد و یک جهش بلند برای عملیاتی کردن ایده های نوین در استان ایلام شکل بگیرد‌.
محمدجواد صیادی، مدیر شتاب دهنده دورنما تحت نظارت و حمایت پارک علم و فناوری نیز اظهار کرد: این شتاب‌دهنده از سال 96 و از تشکیل 16 استارت آپ شکل گرفت و تاکنون 9 شرکت آن خروجی درآمدزا داشته‌اند که از این تعداد 2 مورد نیز به سطح واحدهای دانش‌بنیان ارتقا یافته‌اند‌.
وی در خصوص اولین استارت آپ بومی شده پزشکی - ورزشی استان ایلام هم افزود: در این استارت آپ 50 ایده از ایده پردازان داخل و خارج استان شرکت کرده‌اند و صاحبان این طرح‌ها در مدت سه روز پروژه‌های نوین خود را ارائه کرده و از آن دفاع می‌کنند‌.  
صیادی یادآور شد: در پایان علاوه بر سه ایده برتر نخست از سایر طرح های خلاقانه دارای قابلیت اجرا و خروجی مشخص توسط شتاب دهنده و پارک علم و فناروی حمایت مالی و معنوی می‌شود و به صاحبان آن‌ها برای اجرای طرح خود تسهیلات پرداخت می‌شود‌.
نخستین استارت آپ بومی استان ایلام با موضوع پزشکی و ورزشی و حوزه سلامت در طی روزهای چهارشنبه تا جمعه برگزار می شود و در روند برگزاری این جشنواره عملی دستگاه‌های مختلفی چون استانداری، شهردای، دانشگاه های ایلام، علوم پزشکی و فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان، تعاون کار رفاه اجتماعی، اداره کل ICT با پارک علم و فناوری و شتاب دهنده دورنما مشارکت و همکاری دارند‌.
انتهای پیام
captcha