تربیت حافظ کل قرآن؛ رویکرد اصلی خانه‌ قرآن وارث روستای چم‌خلیفه
کد خبر: 3793695
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

تربیت حافظ کل قرآن؛ رویکرد اصلی خانه‌ قرآن وارث روستای چم‌خلیفه

گروه فعالیت‌‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن وارث روستای چم‌خلیفه گفت: هدف اصلی این خانه قرآن تربیت چند حافظ کل در روستا است و برای رسیدن به این هدف هنوز در ابتدای راه قرار داریم.

آمنه آدینه، مدیر خانه قرآن وارث روستای چم‌خلیفه، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خانه قرآن وارث روستای چم‌خلیفه شهرستان سامان در سال 1394 با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت آموزشی خود را در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) این روستا آغاز کرد.
وی با بیان اینکه تعداد قرآن‌آموزان این خانه قرآن بسته به فصول مختلف سال متفاوت است، تصریح کرد: اوج فعالیت قرآنی این مجموعه مربوط به فصل تابستان است و در حال حاضر بیش از 20 قرآن‌آموز از سنین 5 تا 60 سال، مشغول گذراندن آموزش در زمینه حفظ، روخوانی، روانخوانی و فصیح‌خوانی هستند.
آدینه گفت: از بدو فعالیت این خانه قرآنی، با جلب موافقت هیئت امنای حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای چم‌خلیفه، تمام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خانه قرآن در این حسینیه برگزار می‌شود.

مهم‌ترین مشکل خانه قرآن وارث روستای چم‌خلیفه
وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل این خانه قرآنی مسائل مالی است، بیان کرد: دست‌اندرکاران خانه قرآنی وارث با وقوف کامل به نبود و در نتیجه عدم تخصیص اعتبارات به فعالیت‌های قرآنی وارد میدان شد و در واقع، هدف اصلی این مجموعه ترویج و نشر فرهنگ قرآنی در روستا، با حداقل امکانات است.
آدینه با اشاره به دستاوردهای این خانه قرآنی در طی سه سال فعالیت آموزشی در روستا، گفت: تعدادی از قرآن‌آموزان خانه قرآنی وارث به حفظ جزء سی و تعدادی دیگر، از زمان آغاز حفظ محوری قرآن کریم، به حفظ تا 5 جزء توفیق یافته‌اند، ضمن اینکه برخی قرآن‌آموزان دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت آموزش و پرورش همواره حائز رتبه‌های برتر در رشته حفظ بوده‌اند.

فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی این خانه قرآن
این مربی قرآن در تشریح فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی این خانه قرآن، بیان کرد: هر ساله در ماه مبارک رمضان برنامه جزءخوانی قرآن به صورت روزانه برگزار و در پایان هر جلسه، آیات محوری برگزیده از جزء تلاوت شده به صورت ساده و همه فهم، تفسیر و تشریح می‌شوند.
مدیر خانه قرآنی وارث ادامه داد: برگزاری کلاس مشاوره در زمینه مباحث قرآنی، پاسخگویی به سؤالات احکام با بهره‌گیری از دانش کارشناسان مذهبی از دیگر برنامه‌های این خانه قرآنی است.
آدینه با اشاره به چشم‌انداز ترسیم شده برای فعالیت‌های قرآنی این مجموعه، گفت: هدف اصلی این خانه قرآنی تربیت چند حافظ کل در روستا است و برای نیل به این هدف هنوز در ابتدای راه قرار داریم.
یادآور می‌شود، خانه قرآنی وارث چم‌خلیفه واقع در شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری، حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) همواره پذیرای علاقه‌مندان یادگیری مباحث قرآنی است.

انتهای پیام

captcha