تحقق تمدن نوین اسلامی لبیک عملی به بیانیه «گام دوم انقلاب» است
کد خبر: 3794678
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
مرتضی طاهریان:

تحقق تمدن نوین اسلامی لبیک عملی به بیانیه «گام دوم انقلاب» است

کانون خبرنگاران نبأ ــ سرپرست معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی ‌کانون‌های مساجد کشور گفت: تحقق ایجاد مسجد طراز اسلامی و برقراری تمدن نوین اسلامی در اصل همان لبیک عملی و جهادی اعضای کانون‌‌های مساجد به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص «گام دوم انقلاب» است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نخستین جلسه هم‌اندیشی بیانیه «گام دوم انقلاب» با موضوع «وحدت معنوی و طهارت اقتصادی» از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد استان بوشهر، 11 اسفندماه در دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان برگزار شد.

مرتضی طاهریان، سرپرست معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی ‌کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه بیانیه «گام دوم انقلاب» موجی از امید و اقتدار را در فکر و روح‌ سایر آحاد جامعه و به‌ویژه جوانان ایجاد کرد، گفت: تحقق ایجاد مسجد طراز اسلامی و برقراری تمدن نوین اسلامی در اصل همان لبیک عملی و جهادی اعضای کانون‌‌های مساجد به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص «گام دوم انقلاب» است.

پیشرفت و توسعه یافتگی؛ از آثار وحدت معنوی و طهارت اقتصادی

معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد کشور با تأکید بر اینکه استقلال و عزت هر کشور در گرو ولایت‌مداری و دین‌داری است، اظهار کرد: همدلی، پیشرفت و توسعه‌یافتگی از آثار و برکات وحدت معنوی و طهارت اقتصادی سایر اقشار جامعه است.

فعالیت‌های دینی در مساجد نماد وحدت معنوی است

طاهریان ادامه داد: فعالیت جوانان پرشور و انقلابی در کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد شهرها و روستاها، اقامه نماز جماعت در مساجد و مصلاها، احسان و نیکوکاری، جهاد در راه خدا، برگزاری مراسم‌ دعاهای مأثوره و همچنین جلسات هم‌اندیشی و هم‌افزایی که برای جستن و رسیدن به رضایت الهی برقرار و برپا می‌شود در اصل نماد وحدت معنوی است.

سرپرست معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی ‌کانون‌های مساجد کشور بر استفاده از ظرفیت‌های استانی و بهره‌گیری از نخبگان و صاحبان آثار فاخر تأکید کرد و گفت: تصویب اساسنامه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری ــ مساجد کشور موجب شد که کانون‌های مساجد در بین مجموعه ارکان‌های اجتماعی و فرهنگی نظام جایگاه ساختارمندتری پیدا کند و این امر به ساماندهی و بهبود روند فعالیت‌های جوانان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرها و روستاها کمک کرد.

رویش وحدت معنوی و تقویت روحیه جهادی محصول دینداری است

وی در پایان اظهار کرد: جشن زیر سایه خورشید ویژه دهه کرامت یکی از مراسم‌های فرهنگ دینی به‌منظور محرومیت‌زدایی و رسیدگی به امور مستضعفین است که با مشارکت کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد در استان‌ها هر ساله برگزار می‌شود و رویش وحدت معنوی و تقویت روحیه جهادی محصول این مراسم مذهبی است.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha