ثبت‌نام مراسم اعتکاف آغاز شد/ ۱۹۲ مسجد پذیرای معتکفان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3794825
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

ثبت‌نام مراسم اعتکاف آغاز شد/ ۱۹۲ مسجد پذیرای معتکفان خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از آغاز ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف در این استان خبر داد و گفت: ۱۹۲ مسجد پذیرای معتکفان استان خواهد بود.

ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف آغاز شد/ 192 مسجد پذیرای معتکفین خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، 12 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نیمه ماه رجب یک جایگاه خاصی دارد و این ماه آغاز فصل نیایش است.
وی گفت: در سه ماه رجب، شعبان و رمضان عبادت خدا به نحو خاصی شکل می‌گیرد و 13 رجب نیز به ‌ایام‌البیض نام‌گذاری شده و یک حرکت بزرگ معنوی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اعتکاف را یک فرصت بسیار ویژه و استثنایی برای عبادت کردن، خلوت با خدا، تفکر و مناجات با خدا دانست و افزود: این ایام فرصتی مناسب برای بازگشت به خدا است و در زمان معتکف انسان به خدا پناهنده می‌شود.
رضایی با بیان اینکه اعتکاف بهترین فرصت برای نیایش، دعا، تلاوت قرآن و خودشناسی است، تصریح کرد: اعتکاف فرصت کوتاهی برای محاسبه نفس و خودسازی است.
وی از آغاز ثبت‌نام برای مراسم معنوی اعتکاف در مرکز استان از 9 اسفندماه جاری خبر داد و گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز 10 روز مانده به ایام اعتکاف ثبت‌نام انجام می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 7700 نفر در 183 مسجد استان معتکف شدند، خاطرنشان کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود حدود 9 هزار نفر در 192 مسجد استان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.
رضایی اظهار کرد: بیش از 60 درصد جمعیت معتکف استان جوانان هستند و ایام معنوی اعتکاف از 29 اسفندماه جاری تا دوم فروردین‌ماه 98 است.
وی با بیان اینکه هزینه شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در استان مبلغ 60 هزار تومان است، افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه www.etekaf-sk.ir یا به صورت حضوری به مساجد سطح شهر مراجعه کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مسجد امام حسین(ع)، مسجد امام هادی(ع)، مسجد جوادالائمه(ع)، مسجد محمد رسول الله(ص)، مسجدالحسین(ع)، مسجد امام حسن عسکری(ع)، مسجد مرتضوی، مسجد حضرت صدیقه طاهره(س)، مسجد امام جعفر صادق(ع) و مسجد توحید و مسجد باقرالعلوم(ع) از جمله مساجد شهرستان بیرجند برای ثبت‌نام اعتکاف هستند.
رضایی یادآور شد: سخنرانی، حلقه‌های معرفتی، بصیرتی و معنوی، جزخوانی قرآن، حضور مشاورین مذهبی در مساجد اعتکاف، تصحیح قرائت نماز و سوگواری رحلت حضرت زینب(س) و برگزاری اعمال ام داوود از جمله برنامه‌ها در مراسم اعتکاف سطح استان است.
انتهای پیام

captcha