دشمنان آرزوی جدایی حوزه از انقلاب را به گور خواهند برد/ بیانیه گام دوم؛ نقشه راه ۴۰ سال آینده
کد خبر: 3794845
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
حجت‌الاسلام خاتمی:

دشمنان آرزوی جدایی حوزه از انقلاب را به گور خواهند برد/ بیانیه گام دوم؛ نقشه راه ۴۰ سال آینده

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تجمع بزرگ حوزه و بیانیه‌هایی مراجع در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب، نشان داد دشمن آرزوی انزوای حوزه را به گور خواهد برد.

دشمنان آرزوی انزوای حوزه را به گور خواهند برد/ بیانیه گام دوم؛ نقشه راه 40 سال آیندهبه گزارش ایکنا، از قم، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز، 12 اسفندماه در تجمع بزرگ حوزویان در مدرسه فیضیه با عنوان «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» با اشاره به پیام حمایت چندتن از مراجع از بیانیه گام دوم انقلاب گفت: چند روز قبل برخی از مراجع از جمله آیات عظام نوری‌همدانی و مکارم شیرازی در بیانیه‌هایی اقدام به حمایت از بیانیه رهبری داشتند و امروز هم این تجمع باشکوه در حال برگزاری است و این بدان معناست كه دشمنان آرزوی انزوای حوزه را به گور خواهند برد.
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم نقشه راه 40 سال آینده کشور است، تصریح کرد: مواجهه با این بیانیه و محدود شدن آن به برپایی چند نشست و تجمع، جفای به آن است و همه باید در راستای تحقق عملی و اجرایی شدن آن گام بردارند.
‌خاتمی با اشاره به اقدامات جامعه مدرسین حوزه در این زمینه اظهار کرد: كمیته اجرایی‌شدن بیانیه گام دوم انقلاب از سوی جامعه مدرسین تشکیل شد و تبیین و بررسی بیانیه و ارائه راهکار برای اجریی‌شدن آن با حضور نخبگان و کارشناسان حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود و ما از همه طلاب و فضلای علوم دینی هم می‌خواهیم که طرح‌های خود را در این زمینه به ما ارائه كنند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی به تعبیر رهبری در این بیانیه موحب عزت و سربلندی ملت ایران شده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری برای نگارش این بیانیه فرصت قابل‌توجهی صرف فرموده‌اند و برخورد ما هم با آن باید عمیق و جدی باشد که البته تجمع امروز نشانه لبیک به فرمایشات رهبری است.
وی ادامه داد: گرچه در کشور مشکلاتی وجود دارد ولی باید بدانیم که در دوران طاغوت، مردم، 57 سال با دین‌ستیزی، انسانیت‌ستیزی و آزادی‌ستیزی حاكمان روبه‌رو بودند اما امروز آزادی و امنیت در کشور وجود دارد که همه به برکت انقلاب است.
خاتمی با اشاره به سخنانی برخی افراد مغرض گفت: برخی می‌گویند آزادی در دوران پیش از انقلاب بیشتر بود و این در حالی است كه شاه با مخالفان خود بدترین رفتارها و شکنجه‌ها و جنایات را انجام می‌داد؛ او یكی از مخالفان خود را در قفس شیرهای گرسنه انداخت تا کسی جرئت اعتراض به حکومتش را نداشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه امروز کشور در حلقه آتش جهان همانند یك گلستان در امنیت است، اظهار کرد: مردم در کشور حق رای دارند و مسئولان خود در قوه مجریه و مقننه و خبرگان رهبری و ... را خودشان انتخاب می‌کنند در حالی‌که قبل از انقلاب مردم بر سرنوشت خود حاکم نبودند.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد عدالت تصریح کرد: گرچه همان طور که ایشان فرمودند ما تا وضع مطلوب فاصله زیادی داریم ولی نباید سنگین شدن كفه عدالت در كشور و دستاوردهایی که انقلاب در این عرصه داشته را نادیده بگیریم.
خاتمی با اشاره به دشمنی دشمنان بیان کرد: آمریكا می‌خواست به قطب قدرت در جهان تبدیل شود، اما ملت ایران او را به چالش کشید و قدرت ایران اجازه تسلط مطلق آمریکا بر عالم را نداده است و به همین علت دشمنی آنان روز به روز شدیدتر می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به ثبت نام سالانه بیش از یک میلیون نفر در اعتکاف و حضور مردم در مراسم مختلف دینی و مذهبی و ملی بیان کرد: آینده کشور به تعبیر مقام معظم رهبری روشن است البته همان طور که ایشان فرمودند این آینده به عناصری همچون علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، سبک زندگی، اقتصاد قوی، عدالت و ... مرتبط است و اگر به این  عناصر توجه كنیم آینده درخشانی خواهیم داشت.
وی افزود: امروز باید ‌برابر بدحجابی‌ها احساس نگرانی کنیم زیرا دشمنان می‌خواهند تجربه اندلس را در ایران پیاده و دین‌زدائی کنند.
وی بر لزوم مواجهه با مفاسد تأکید کرد و گفت: تا چه زمانی قرار است مردم بشنوند در فلان جلسه فساد صورت گرفت یا فلان کار خلاف شرع و رقص انجام شده است؟ اینجا نظام اسلامی و مسئولان فرهنگی باید بدانند که به کجا می‌رویم.
خاتمی با تأکید بر لزوم تقویت وحدت ‌میان آحاد ملت بیان کرد: مردم با حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن حماسه آفریدند و با این كه صابون گرانی به تن همه آن‌ها مالیده شده بود، به میدان آمدند تا به مسئولان بگویند ما با همه سختی‌ها در صحنه هستیم و شما هم باید قدردان آنان باشید.
وی همچنین با بیان اینکه اعضای شورای عالی حوزه برای فعالیت در زمینه بیانیه پولی دریافت نمی‌کنند و همه هم متعهد شده‌اند به دغدغه مجموعه شورا و مدیریت حوزه در مورد معیشت طلاب پرداخت و تأکید کرد:‌ دغدغه معیشتی مردم به‌ویژه طلاب دغدغه نخست ما است و تلاش خود را برای بهبود آن انجام خواهیم داد.
انتهای پیام
captcha