سفر هیئت علمی قرقیزستان به خراسان‌شمالی
کد خبر: 3794849
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

سفر هیئت علمی قرقیزستان به خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی از سفر هیئت علمی قرقیزستان به این استان خبر داد.

سفر هیئت علمی قرقیزستان به خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، رضا شاهین‌فر، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه این سفر در 13 و 14 اسفند ماه جاری انجام می‌شود، گفت: در این سفر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود برای همکاری این استان با کشور قرقیزستان بررسی می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های این سفر، نشست با دانشگاهیان در دانشگاه بجنورد، نشست با استاندار خراسان‌شمالی و معاونان و مدیران کل مرتبط در استانداری، نشست ویدئوکنفرانسی روسای پژهشگاه‌های جهاددانشگاهی شامل رویان، ابن سینا، گیاهان دارویی و بانک ذخایر ژنتیک با هیات اعزامی در جهاددانشگاهی را از جمله آنها ذکر کرد.
وی بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده ذکر کرد، ادامه داد: مدیر گروه کشاورزی و مدیرکل امور بین الملل جهاددانشگاهی نیز برای این برنامه ها در استان حضور خواهند یافت.
شاهین‌فر اظهار کرد: در این دیدار تفاهم‌نامه‌ای میان جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی و هیات علمی قرقیزستان به نمایندگی از واحد و پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی کشور و دانشگاه‌های استان منعقد خواهد شد.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی بازدید از مراکز تحقیقات دیم و دانشکده کشاورزی شهرستان شیروان را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.
شاهین‌فر گفت: وجود اشتراکات تاریخی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران، زمینه های همکاری مساعدی در حو زه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی را فراهم می‌آورد.
انتهای پیام

captcha